Ara més que mai, confiem en l'educació

Tags: #opinió

Octubre 2020

Acabem de viure el que segurament suposa l’inici de curs més extraordinari que puguem recordar. El més necessari, i alhora, el més complicat i incert. Necessari, perquè era urgent tornar a obrir les escoles i els instituts. Ho ha resumit bé el reconegut epidemiòleg Antoni Trilla: “L’efecte del tancament dels col·legis en la transmissió del coronavirus és poc conegut. L’efecte negatiu del tancament de les escoles en la salut i el benestar dels infants està ben documentat”. Ara més que mai, cal recordar un principi bàsic en el qual al Prat creiem fermament: que l’educació, presencial i segura, és clau per construir societats més cohesionades, més justes, més crítiques i més lliures.

Per això, cal agrair a tota la comunitat educativa l’esforç que està fent. El que va fer mentre els centres romanien tancats, mirant de mantenirl’activitat lectiva a través de la xarxa. I ara, reorganitzant-ho tot i prenent totes les mesures oportunes per extremar la seguretat sanitària. I cal exigir a la Generalitat que estigui també a l’alçada, dotant les escoles i instituts de prou personal i material.

La reobertura de les aules era un exercici necessari i, com deia, complicat. Arriba en un context d’incertesa en què és important que les famílies tinguin clar que poden confiar en els centres educatius. Des de l’Ajuntament hem preparat plans d’obertura per als centres municipals: les escoles bressol i l’Escola d’Arts en Viu. Hem adequat els entorns escolars, hem reforçat la neteja i hem posat a disposició del departament i dels centres zones a equipaments  culturals i esportius municipals perquè puguin ser usades com a espais educatius en cas necessari. I estem preparats per lluitar contra la bretxa digital en aquells casos en què els infants hagin de seguir les classes des de casa, com vam fer durant el confinament.

El Prat és i vol seguir sent una ciutat educadora. I per això és clau recuperar l’educació presencial i segura. Ho fem en un context d’incertesa. Però amb confiança en els nostres centres educatius. Ara més que mai, creiem en l’educació.

Lluís Mijoler
L'alcalde