Esteu aquí

Xifra rècord d’àligues calçades observades al delta

Àliga calçada

Una de les àligues calçades observades aquest cap de setmana. Foto d'Elio Ramón.

dilluns, 10 octubre, 2016 - 12:15

Els últims dies s'ha registrat un pas extraordinari d’àligues calçades sobre el delta del Llobregat, que va arribar al seu zenit el divendres 7 d’octubre, amb la xifra rècord de 29 exemplars sobre l'estany del Remolar. 

En aquesta època de l’any aquests rapinyaires abandonen el seu territori de cria i van a passar l'hivern a les zones més càlides, d'on en tornen cap a l'abril. 

Migració inversa

Aquestes aus, procedents del continent europeu, migren cap a la sabana africana per buscar aliment, però curiosament tot els exemplars observats en aquests dies ho han fet en migració inversa, cap al nord. De vegades succeeix que els ocells es desplacen en direcció contrària per reprendre la ruta correcta més tard. 

Podeu consultar les novetats ornitològiques del delta al blog http://consorcideltallobregat.blogspot.com.es/

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 3 març, 2026 - 14:00

Arrenca una nova edició de les Festes de la Carxofa amb les XVIIenes Jornades Gastronòmiques

La presentació del cartell, obra del creador pratenc Gabri Guerrero, i dels...

dilluns, 2 març, 2026 - 10:45

En marxa la segona edició de la campanya Carxofa Baix amb la participació de 5 restaurants del Prat

Un total de 32 establiments del col·lectiu Sabors de l’Horta del Baix...
AMBICI

dimarts, 13 gener, 2026 - 16:45

Descobrir el Prat i el Delta en bicicleta elèctrica, més fàcil amb AMBici

L’abonament flexible d’un, dos o tres dies permet als visitants moure’s de...