Esteu aquí

Una Via Blava per a vianants i ciclistes vorejarà tot el Llobregat

La Diputació de Barcelona habilitarà camins al costat dels rius Llobregat, Cardener i Anoia

La Diputació impulsa les Vies Blaves

Media Root

dimecres, 27 juliol, 2016 - 13:30

La Diputació de Barcelona condicionarà camins a la vora dels rius Llobregat, Cardener i Anoia perquè s'hi puguin fer excursions a peu o en bicicleta. 

El projecte, que estarà acabat l'any 2020, neix amb la marca Vies Blaves i rebrà una inversió de 25 milions d'euros per adequar 300 quilòmetres de camins. D'aquests, 186 km i 14 milions es destinaran a la Via Blava del Llobregat, que discorrerà des del naixement del riu, a Castellar de n'Hug (Berguedà) fins a la desembocadura, al Prat. 

Fins ara, alguns ajuntaments riberencs havien adequat camins fluvials, però aquest projecte pretén relligar tots els trams i donar-los continuïtat i coherència. El projecte preveu construir passeres i ponts, adequar i recuperar camins, instal·lar senyalització, etc. 

La Via Blava de l'Anoia començarà a Jorba, tindrà 70 quilòmetres i confluirà amb la Via Blava del Llobregat a Martorell. La Via Blava del Cardener partirà de Cardona, recorrerà 50 quilòmetres i acabarà a Castellgalí, també al riu Llobregat.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 gener, 2026 - 11:15

Suspesa la ZBE al Prat i a la resta de l’àrea metropolitana mentre Rodalies no funcioni

La mesura es pren seguint indicacions de la conselleria de Territori i busca...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...