Esteu aquí

Un grup d’alumnes ajuden a gestionar els espais naturals del Prat

Fan tasques d'informació ambiental i de conservació de la biodiversitat

dimarts, 6 febrer, 2018 - 08:45

Des del passat cap de setmana i tots els dissabtes i diumenges dels mesos de febrer, març i abril, un grup d’alumnes de l’Institut Ribera Baixa i de l'escola Nostra Senyora del Mar ajuden a gestionar els espais naturals del Prat.

A través de l’Ajuntament i amb la col·laboració del Consorci dels Espais Naturals del Delta, els alumnes de 3r d'ESO que ho desitgin poden realitzar el Servei Comunitari, establert pel departament d'Ensenyament, al delta del Llobregat. 

La idea és que l’alumnat faci als espais naturals del Prat tasques d’informació ambiental i de conservació de la biodiversitat que normalment fan persones especialistes, com la plantació de flora autòctona, retirada d’espècies vegetals exòtiques, censos d’aus hivernants –d’orenetes, per exemple-, enregistrament de sons, etc. 

Des del seu inici, l’any 2009, ja han participat en aquest programa més de 600 alumnes i les dades que recullen són útils per a l’estudi científic i passen a formar part de la base de dades del Consorci dels Espais Naturals del Delta i d’altres organismes.
 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 9 octubre, 2025 - 14:45

El programa Temps per cures incorpora noves dates de canguratge dins la seva oferta estable de serveis

Una és per una activitat de l’Oferta formativa i una altra pel proper 3 de...

dijous, 9 octubre, 2025 - 09:00

L’Institut Illa dels Banyols imparteix dos certificats professionals de nivell 1

Els cursos comencen el 10 de novembre i encara hi ha places disponibles

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...