Esteu aquí

Soterraran línies elèctriques al Parc Agrari del sud de la ciutat

Gràcies a un conveni entre l'Ajuntament del Prat i la companyia Endesa, les línies de mitja i baixa tensió aniran soterrades.

dimarts, 8 abril, 2008 - 10:48

Les línies elèctriques de mitja i baixa tensió que creuen el Parc Agrari al sud de la nostra ciutat, penjades de torres i pals respectivament, seran soterrades properament per la companyia Endesa. Això serà possible gràcies a un conveni entre l'Ajuntament i la companyia distribuïdora, que es faran càrrec a parts iguals de la inversió necessària.

Endesa treballa actualment en la connexió elèctrica entre dues subestacions, una situada a la Zona Franca de Barcelona i l'altra a l'aeroport, i que en part passa per terrenys del Prat, al sud de la ciutat. Aquesta connexió anirà soterrada, per la qual cosa l'Ajuntament va sol·licitar la companyia que, aprofitant aquest soterrament, es fessin passar també sota terra la resta de cables de mitja i baixa tensió que actualment van penjats de torres i pals per la zona del Parc Agrari.

Això millorarà notablement el paisatge d'aquest sector del municipi, situat, a grans trets, entre el riu, l'aeroport, el camí de València i el camí de Cal Silet. Molts d'aquests pals i torres elèctriques feia molts anys que estaven plantats entre els camps del sud de la ciutat, un sector que, a banda dels seus valors agrícoles, també ha esdevingut un espai d'alt valor paisatgístic i d'esbarjo per a la població del Prat i d'altres ciutats properes.

Compartir

Noticies relacionades

Primera pedra Prat Espais

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...