Esteu aquí

S'incorpora un nou bus a la línia 165 per augmentar la freqüència de pas

A partir de dilluns, dia 9 de febrer

dimecres, 4 febrer, 2015 - 12:57

Dilluns dia 9 de febrer s'incorporarà un nou autobús a la línia 165, que connecta directament el Prat amb la pl. Espanya de Barcelona. Gràcies a aquesta incorporació, la freqüència de pas en hora punta del 165 i del 65 combinats passarà dels 7 minuts actuals de mitjana a 5,5 o 6 minuts.

Segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona, el nombre d'usuaris de les línies 165 i 65 ha augmentat un 5% l'any 2014 respecte del 2013.

Més parades amb marquesina
Abans de Setmana Santa s'incorporaran a la ciutat set noves marquesines a parades d'autobús. També s'instal·laran, en altres parades, set nous tòtems d'informació sobre el temps d'arribada dels autobusos i altres indicacions.

Al nucli residencial del Prat hi ha 89 parades d'autobús, de les quals 50 disposen de marquesina (per Setmana Santa ja en seran 57). L'objectiu de l'Ajuntament és que totes les parades tinguin marquesina, un element que permet seure i estar a cobert en cas de pluja, vent o forta insolació.

Control semafòric dels autobusos

També abans de Setmana Santa, els conductors dels autobusos disposaran de control semafòric remot quan circulin pel Prat. D'aquesta manera, en cas necessari podran agilitar el seu pas pels semàfors per tal de millorar la regularitat del servei.

Objectius propers
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Medi Ambient, Sergi Alegre, ha explicat que entre els propers objectius de l'Ajuntament pel que fa al servei d'autobusos figuren els següents: millorar la freqüència de la línia 65; que la línia 165 funcioni a l'agost (almenys sis hores, matí i tarda) i en caps de setmana; i que l'autobús a la platja funcioni tots els caps de setmana de l'any, mitjançant el sistema de bus a la demanda (que ja funciona satisfactòriament per arribar al tanatori i a la zona de l'hangar d'Iberia).

Alegre ha explicat que, amb la propera arribada del metro al Prat, es podrà reduir el servei dels autobusos urbans PR. Amb l'estalvi econòmic que això suposaria es podria reforçar la línia 165 i aconseguir els objectius citats en el paràgraf anterior.

Tot seguit podeu escoltar l'entrevista que Sergi Alegre ha concedit aquest matí al programa Planeta Prat d'El Prat Ràdio (91.6 FM).

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 13 abril, 2026 - 12:30

S’inicien millores de reparació a la B-250 (Ronda Llevant) en horari nocturn

Els treballs s’executaran de nit, del 13 al 17 d’abril, i sempre es mantindrà...

dimecres, 8 abril, 2026 - 12:30

S’inicien les obres de millora del clavegueram del carrer Riu Túria i la reurbanització del carrer Esplugues de Llobregat

Les actuacions, que s’allargaran entre cinc i nou mesos, comportaran...

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...