Esteu aquí

Servei pioner per atendre telefònicament la població nouvinguda en el seu idioma

L’Ajuntament del Prat disposa l'app Platoon per poder parlar amb l'OIAC en llengües diferents al català o castellà

divendres, 15 gener, 2021 - 13:15

L’Ajuntament del Prat impulsarà un servei pioner en l’àmbit municipal que permet oferir atenció telefònica a la població nouvinguda en el seu idioma d’origen, amb la nova tecnologia creada per l’empresa Adtende SL. El nou servei telefònic s’oferirà des de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) en múltiples idiomes, entre ells el xinès, l’àrab, el romanès i l’urdú, les llengües dels llocs de procedència més freqüents de la població nouvinguda al Prat.

Servei gratuït i a cost zero

L’Ajuntament ha estat escollit per l’empresa Adtende SL per iniciar aquest servei a mode de prova pilot a cost 0. El servei permet que el personal de l’OIAC i una persona parlin per telèfon i simultàniament en dos idiomes diferents amb l’intermediació de l’aplicació de traducció simultània de veu de Platoon, la primera creada per al sector públic. Així, l’Ajuntament, facilitarà la comunicació entre una persona nouvinguda al municipi i un treballador o treballadora de l’OIAC.   

Per poder ser atès en alguna de les llengües anteriors, les persones interessades hauran de descarregar-se gratuïtament l’app Platoon des de qualsevol de les plataformes de descàrrega habituals: AppStore (iOS) o GooglePlay (Android). Una vegada descarregada l’app només hauran de seleccionar, d'entre 49 idiomes, en quin volen ser atesos i trucar. La trucada s’efectua utilitzant dades mòbils, és per això que no té cap cost per a la ciutadania.  

Per donar a conèixer el nou servei a les persones a qui va dirigit, se’n farà difusió a través de materials informatius, editats en diferents idiomes, des de l’OIAC, Cases d’en Puig - Serveis de Ciutadania i el separtament de Comerç de l’Ajuntament.

OAC 360º, acompanyament telefònic als tràmits digitals

La implementació d’aquest nou servei representa un nou avenç de l’estratègia de modernització i digitalizació de l’atenció ciutadana al Prat, després de la posada en marxa el passat mes d’octubre del servei OAC 360º, que dona suport a les persones que necessiten ajuda per realitzar els tràmits telemàtics. Aquesta és una necessitat creixent, com ha posat clarament de manifest el context de pandèmia sanitària de la covid.

Des del mes de novembre passat, quan es va habilitar l'OAC 360º, ja ha atés unes 450 trucades al 935 954 414. El 87 % de les trucades les fan persones particulars i la resta empreses i entitats. 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 2 agost, 2021 - 09:30

L’Ajuntament és l’administració millor valorada per la ciutadania del Prat, amb una puntuació mitjana del 6,85

La valoració de l’Ajuntament del Prat supera la de la Generalitat de...

divendres, 30 juliol, 2021 - 09:45

Ja es pot consultar l’atorgament d’ajuts per activitats extraescolars del curs 2021-2022

Per al curs vinent s’hi destina 265.000 € i se'n beneficiaran 1.300 alumnes

divendres, 30 juliol, 2021 - 09:15

Precaucions a l'hora d'anar a la platja i el bany

Seguint uns consells senzills, amb coresponsabilitat, tothom en podrem gaudir