Esteu aquí

Recursos digitals a les xarxes dels centres culturals

Iniciatives com els Dilluns Digitals i les Càpsules Digitals recopilen recursos en línia que poden resultar útils durant aquests dies

portàtil_recursos digitals

dimecres, 27 maig, 2020 - 12:00

Les pantalles dels dispositius mòbils i ordinadors estan més actives que mai durant les últimes setmanes. Des dels diferents centres culturals, s’impulsen iniciatives en l’àmbit digital que en un format de petites càpsules recullen eines, consells i recomanacions útils per millorar en l’ús de les eines digitals.

El Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa publica setmanalment a les seves xarxes el cicle ‘Dilluns Digitals’: petites píndoles informatives amb recursos que es poden trobar en línia i de manera gratuïta, per exemple d’aplicacions per fer videotrucades. A través dels comentaris a la mateixa publicació, es poden fer preguntes o aclarir dubtes. 

El Cèntric Espai Cultural publica setmanalment a Facebook les PÍndoles Digitals. Són continguts formatius molt senzills i bàsics, per tal de promoure l’alfabetització digital, des de petites nocions de programari o aplicacions com ara YouTube i Instagram, fins a com veure sèries o escoltar música per Internet. A més a més, ofereix un seguiment personalitzat (es poden enviar els exercicis pràctics fets, i es fa un retorn amb les correccions). 

D'altra banda, com a recurs dirigit a les persones grans, el Centre Cívic Jardins de la Pau mantindrà el contacte amb la gent gran de l'equipament amb l'objectiu d'oferir assessories i acompanyament tecnològic a les persones grans que ho necessitin.

Aquestes iniciatives a les xarxes, donen continuïtat als serveis de consulta i assessorament en matèria digital que es desenvolupen als equipaments culturals, per promoure la formació en l'àmbit digital a tots els nivells.

Compartir

Noticies relacionades

Mar (primera per l'esquerra), Ángeles (primera per la dreta) i Odile (al costat d'Ángeles).

dilluns, 15 desembre, 2025 - 10:00

“Hi ha moltes persones grans soles i les hem de cuidar molt”

Entrevista a Ángeles Moreno Corpas, Odile Oustlant i Mar Díaz Ramírez,...

dimarts, 9 desembre, 2025 - 10:00

El Cicle Ada Lovelace 2025 tanca una edició dedicada a desxifrar els secrets de la genètica

La cinquena edició del cicle apropa la biologia molecular, l’edició genètica...

divendres, 5 desembre, 2025 - 10:00

El Ribera acull un taller de ‘cajón flamenc’ per a joves del Prat

Dotze joves de la ciutat han construit el seu propi 'cajón' de la mà del...