Esteu aquí

Nova exposició al Cèntric, La defensa de la República. El Prat de Llobregat 1936-1939

El passat 19 de desembre es va inaugurar l’exposició La defensa de la República, es podrà visitar fins el 31 de maig

dimecres, 3 gener, 2024 - 12:30

Al juliol de 1936 l’aixecament militar contra la República va desencadenar una llarga i sagnant  Guerra Civil, i en conseqüència una posterior repressió als vençuts. L'exposició se centra en diversos aspectes de la defensa de la República, i està enfocada en particular en el Prat.

Què va passar al Prat els primers dies de la Guerra Civil? L’esclat violent i incontrolat va tenir conseqüències tràgiques: la crema de l’església i lamentables assassinats de persones properes a l’aixecament. El Comitè Local de Milícies Antifeixistes va ser l’encarregat del control i la seguretat al Prat.  L’aviació va ser l’única força militar que es va mantenir fidel a la República i operativa des del primer moment. Es repassen els diferents cossos de seguretat i diferents elements de defensa com la bateria antiaèria formada per dos canons o els nius de metralladora que permetien evitar una ofensiva per mar. Actualment, a la comarca, només es conserven els nius de metralladora del Prat i estan en fase de restauració. A l’exposició destaquen materials inèdits, procedents de diversos arxius.

La mostra ha estat comissariada per l’historiador pratenc Jordi Ramos i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. Està previst fer visites guiades i activitats complementàries a l’exposició, ben aviat us comunicarem les dates.

Amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La defensa de la República

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 19 juny, 2025 - 11:00

Els espectacles i concerts de L'Escola d'Arts en Viu tanquen el curs 24-25

Han estat tres setmanes de mostres interdisciplinars, de música, dansa o...

dijous, 19 juny, 2025 - 10:00

Fi de temporada dels clubs de lectura de la biblioteca Antonio Martín. El curs lector diu adeu fins a la temporada 25-26

Els clubs de lectura, una de les activitats per a adults amb més tradició que...

dimecres, 18 juny, 2025 - 18:00

Del Cinema als Videojocs: Nits d’estiu a la plaça Joan García-Nieto

Una nova etapa on la música en directe es fusiona amb l’univers digital per...