Esteu aquí

Nou tractament intensiu contra l’escarabat morrut a les palmeres de la ciutat

Durant la primera quinzena de juny, es durà a terme un tractament fitosanitari a les més de 220 palmeres que n’hi ha a tota la ciutat per tal de curar a aquelles que ja estan afectades i prevenir les que estan sanes.

Palmeres

dijous, 3 juny, 2021 - 14:30

Els darrers anys, l’Ajuntament del Prat ha realitzat controls periòdics de les palmeres que tenim repartides per la ciutat. En alguns casos, s’han detectat afectacions molt importants produïdes per l’escarabat morrut (Rhynchopphorus ferrugineus). Aquest insecte pot arribar a matar palmeres i és una de les pitjors plagues per a les plantes i jardins ornamentals dels municipis. El símptoma més evident d’aquesta afectació és el canvi de color i caigudes de les fulles de la part superior de la palmera.

Les actuacions fitosanitàries consisteixen a fer tractaments preventius periòdics amb l’aplicació d’un producte directament sobre les axil·les de les fulles de les palmeres, segons les indicacions del Servei de Sanitat Vegetal del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. Les palmeres en tractament es poden trobar al palmeral de la platja, als jardins de la Pau, d’Angel Guimerà, Torre Muntades, Plaça Pau Casals, La Granja i Sagnier entre d’altres.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 18 desembre, 2025 - 12:45

Els Serveis d’Educació Ambiental donen suport als 600 m2 d’horts dels centres educatius

Són 11 espais d’hort, el primer creat fa més de 15 anys i el darrer, al...

dijous, 18 desembre, 2025 - 10:45

L’Ajuntament del Prat guanya el Premi a la Millor Acció Comunicativa als Premis de Comunicació de la Diputació de Barcelona

El premi reconeix la campanya “Tu tens la clau”, de difusió dels nous...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...