Esteu aquí

Neteja manual de la platja de la zona militar per raons ambientals

Per afavorir la presència d'elements orgànics que serveixin d'aliment als corriols camanegres i a altres ocells

dilluns, 29 juliol, 2013 - 12:37

Des de l'1 d'agost fins al 30 de setembre, i com a prova pilot, la platja de la zona militar, inclosa a la Xarxa Natura 2000, es netejarà de forma manual i no mecànica. D'aquesta manera es vol afavorir a la platja la presència d'elements orgànics que serveixin d'aliment als corriols camanegres i a altres ocells marins.

Aquesta proposta neix d'una de les conclusions dels estudis que s'han fet sobre la població nidificant del corriol camanegre al delta del Llobregat, amb l'objectiu de conservar no només l'hàbitat de cria a la platja (la vegetació protegida) sinó també la zona d'alimentació (el trencant de les onades).

Un cop passat aquest període s'avaluaran els resultats d'aquest canvi per establir el sistema de neteja d'aquest tram per a la propera temporada, tasca que corre a càrrec de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Per a la resta de la platja del Prat es mantindrà la neteja mecànica com és habitual.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...