Esteu aquí

Neteja manual de la platja de la zona militar per raons ambientals

Per afavorir la presència d'elements orgànics que serveixin d'aliment als corriols camanegres i a altres ocells

dilluns, 29 juliol, 2013 - 12:37

Des de l'1 d'agost fins al 30 de setembre, i com a prova pilot, la platja de la zona militar, inclosa a la Xarxa Natura 2000, es netejarà de forma manual i no mecànica. D'aquesta manera es vol afavorir a la platja la presència d'elements orgànics que serveixin d'aliment als corriols camanegres i a altres ocells marins.

Aquesta proposta neix d'una de les conclusions dels estudis que s'han fet sobre la població nidificant del corriol camanegre al delta del Llobregat, amb l'objectiu de conservar no només l'hàbitat de cria a la platja (la vegetació protegida) sinó també la zona d'alimentació (el trencant de les onades).

Un cop passat aquest període s'avaluaran els resultats d'aquest canvi per establir el sistema de neteja d'aquest tram per a la propera temporada, tasca que corre a càrrec de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Per a la resta de la platja del Prat es mantindrà la neteja mecànica com és habitual.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...