Esteu aquí

Més de 300 alumnes participen en el servei comunitari ambiental durant aquest curs

Els alumnes que han fet el programa procedeixen de tots els centres de secundària del Prat, tant públics com concertats, i tres de primària: l’escola Tarradellas, Charles Darwin i Bernat Metge.

Servei comunitari

dimecres, 31 maig, 2023 - 20:30

Els programes de servei comunitari ambiental han sumat, de nou, un gran nombre de participants: més de 300. Han participat tots els centres de secundària de la ciutat, públics i concertats, i també tres centres de primària: l’escola Josep Tarradellas, Charles Darwin i Bernat Metge. Els projectes treballats s’han centrat en el coneixement i foment de la biodiversitat i el món agrícola i prevenció de residus plàstics i alimentaris.

El servei comunitari ambiental implica que l’alumnat dedica unes hores a formació i unes hores a oferir un servei per millorar la gestió en l’àmbit sobre el qual es treballa. En concret, un dels projectes desenvolupats a càrrec d’alumnes de l’institut Salvador Dalí ha donat l’oportunitat de participar en el projecte CONFINT i incorporar, de forma explícita, la participació de l’alumnat en el disseny des de l’inici del projecte en la identificació de la temàtica i les accions a desenvolupar. La valoració que fan en general l’alumnat de la seva participació és de satisfacció de la tasca realitzada i de descoberta sobre temàtiques desconegudes fins al moment de realitzar les tasques, obrint portes al món del voluntariat.

Els programes del servei comunitari ambiental s’han gestionat des dels Serveis d’Educació ambiental municipals de forma directa, mitjançant convenis amb entitats ambientals ubicades al Prat, com ara Espigoladors i CRAM, i amb suport de l’AMB. També s’ha dut a terme aquesta tasca des del programa “Compartim un futur” i des de la proposta “projectes participatius” dins del programa “Eduquem en la xarxa”.

 

 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...