Esteu aquí

L'OMIC atèn un centenar d'afectats pel tancament de Dental Line

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha atès a més de 100 persones afectades pel tancament de la clínica dental Dental Line de l’avinguda Verge de Montserrat, 148.

dimecres, 11 novembre, 2009 - 09:45

Les persones que s’han adreçat a l’OMIC han pagat el preu del tractament al comptat o mitjançant crèdits i es troben amb un servei sense finalitzar i amb el compromís de pagament d’unes quotes.

Des del primer moment que l’Ajuntament va tenir constància del tancament de la clínica Dental Line del Prat, s’han fet diferents gestions amb la finalitat d’aclarir la situació dels afectats.

La primera notícia va ser que, des de la central de l’empresa, amb raó social a Santa Fé (Granada), es va enviar una carta a tots el pacients en la qual es comunicava que continuarien els tractaments als centres més propers al domicili de l’interessat. D’altra banda, per part de la Delegación de Consumo de Granada, es va informar que existia una “bona voluntat” per part de la direcció de l’empresa que volia oferir una solució a cada cas segons les diferents circumstàncies.

Posteriorment, el panorama va donar un gir important i la resta de clíniques de Barcelona començaren a tancar, amb la qual cosa no és possible continuar els tractaments pendents. Davant aquest fet, l’OMIC va notificar a l’empresa la situació dels afectats del nostre municipi i se li va demanar una resposta. Durant tot aquest temps, no ha estat possible contactar amb cap responsable de Dental Line i no hi ha hagut cap resposta oficial als intents de mediació.

D’altra banda, la Delegación de Consumo de Granada ha comunicat a l'OMIC que la situació ha canviat, que l’activitat de la central és pràcticament nul·la, que han rebut reclamacions de moltes províncies on les clíniques també han tancat i que estudiaran la possibilitat d’incoar un expedient i de comunicar els fets a la Fiscalia.

L'OMIC ha traslladat tots els expedients de Dental Line a la Delegación de Consumo de Granada per tal que facin les actuacions que corresponguin segons les seves competències, i també s'ha informat a l’Agència Catalana del Consum. Així mateix, s’envia una carta informativa a les persones que van presentar una reclamació o una queixa.

Amb aquestes actuacions ha finalitzat la possibilitat d’intervenció de l’OMIC. Les persones afectades pel tancament de Dental Line que desitgin defensar els seus drets hauran d’endegar una acció judicial. Es pot demanar assessorament jurídic al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) situat al carrer València, 344 planta baixa (Edifici jutjats de família), de Barcelona. Es tracta d’un servei públic i gratuït d’atenció personalitzada.

Compartir

Noticies relacionades

Residència de gent gran

dimarts, 31 març, 2020 - 10:15

L'alcalde demana que la UME faci tasques de desinfecció a la residència de gent gran Onze de Setembre

Lluís Mijoler trasllada a la Delegada del Govern espanyol a Catalunya la...
Residència de gent gran

dilluns, 30 març, 2020 - 09:00

El Prat demana al Govern un pla d’actuació urgent per garantir la protecció als serveis domiciliaris i a les residències de la ciutat

L’Ajuntament del Prat de Llobregat ha reclamat a la Generalitat de Catalunya...
Mascaretes coronavirus El Prat

dissabte, 28 març, 2020 - 19:45

L'Ajuntament agraeix les iniciatives ciutadanes que fan mascaretes i recorda que són una protecció complementària, però no suficient davant del coronavirus

Respectar el confinament, mantenir la distància de seguretat i mantenir la...