Esteu aquí

L'OMIC atèn un centenar d'afectats pel tancament de Dental Line

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha atès a més de 100 persones afectades pel tancament de la clínica dental Dental Line de l’avinguda Verge de Montserrat, 148.

dimecres, 11 novembre, 2009 - 09:45

Les persones que s’han adreçat a l’OMIC han pagat el preu del tractament al comptat o mitjançant crèdits i es troben amb un servei sense finalitzar i amb el compromís de pagament d’unes quotes.

Des del primer moment que l’Ajuntament va tenir constància del tancament de la clínica Dental Line del Prat, s’han fet diferents gestions amb la finalitat d’aclarir la situació dels afectats.

La primera notícia va ser que, des de la central de l’empresa, amb raó social a Santa Fé (Granada), es va enviar una carta a tots el pacients en la qual es comunicava que continuarien els tractaments als centres més propers al domicili de l’interessat. D’altra banda, per part de la Delegación de Consumo de Granada, es va informar que existia una “bona voluntat” per part de la direcció de l’empresa que volia oferir una solució a cada cas segons les diferents circumstàncies.

Posteriorment, el panorama va donar un gir important i la resta de clíniques de Barcelona començaren a tancar, amb la qual cosa no és possible continuar els tractaments pendents. Davant aquest fet, l’OMIC va notificar a l’empresa la situació dels afectats del nostre municipi i se li va demanar una resposta. Durant tot aquest temps, no ha estat possible contactar amb cap responsable de Dental Line i no hi ha hagut cap resposta oficial als intents de mediació.

D’altra banda, la Delegación de Consumo de Granada ha comunicat a l'OMIC que la situació ha canviat, que l’activitat de la central és pràcticament nul·la, que han rebut reclamacions de moltes províncies on les clíniques també han tancat i que estudiaran la possibilitat d’incoar un expedient i de comunicar els fets a la Fiscalia.

L'OMIC ha traslladat tots els expedients de Dental Line a la Delegación de Consumo de Granada per tal que facin les actuacions que corresponguin segons les seves competències, i també s'ha informat a l’Agència Catalana del Consum. Així mateix, s’envia una carta informativa a les persones que van presentar una reclamació o una queixa.

Amb aquestes actuacions ha finalitzat la possibilitat d’intervenció de l’OMIC. Les persones afectades pel tancament de Dental Line que desitgin defensar els seus drets hauran d’endegar una acció judicial. Es pot demanar assessorament jurídic al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) situat al carrer València, 344 planta baixa (Edifici jutjats de família), de Barcelona. Es tracta d’un servei públic i gratuït d’atenció personalitzada.

Compartir

Noticies relacionades

Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès

divendres, 22 març, 2024 - 10:15

El proper dilluns, 25 de març, s’obren diverses convocatòries de subvencions per a les entitats de la ciutat

Es poden presentar aquelles entitats que desenvolupin la seva activitat al Prat