Esteu aquí

L’Oficina Integral d’Atenció Social del Prat, que va obrir a mitjans de maig per l’emergència de la Covid19, ha atès prop de 2.100 persones

L’Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS) del Prat ja ha atès 2.090 persones, efectuant un total de 2.505 atencions, des que va obrir les seves portes el passat 13 de maig.

Oficina Integral d'Atenció Social 2

dimarts, 7 juliol, 2020 - 13:00

L’Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS) del Prat ja ha atès 2.090 persones, efectuant un total de 2.505 atencions, des que va obrir les seves portes el passat 13 de maig i fins a finals de juny. L’Ajuntament va posar en marxa aquesta oficina, instal·lada al Centre Cívic Palmira Domènech, per tal de reforçar l’atenció front a l’impacte social i econòmic que ha comportat la pandèmia sanitària de la Covid19 sobre moltes llars.

Cal tenir en compte que una mateixa persona pot ser atesa més d’una vegada, per la qual cosa el nombre d’intervencions és superior al d’usuaris i usuàries. Concretament, l’OIAS va atendre 601 persones durant la segona quinzena de maig (amb un total de 674 atencions socials) i 1.489 persones durant tot el mes de juny (1.831 atencions).

D’entre el total de 2.505 atencions, fins a 1.760 s’han realitzat de forma telefònica o per d’altres via telemàtiques i 745 presencialment. Cal tenir en compte que, en molts casos, el servei de suport i assessorament a les persones amb necessitats socials de diferents tipus requereix presencialitat i que, per aquest motiu, a l’oficina instal·lada al CC Palmira Domènech s’han adoptat totes les mesures de seguretat, higiene i protecció adequades. A més, a l’Oficina s’ha incorporat temporalment un equip de tractament social format per professionals de les diferents EBAS (Equips Bàsics d’Atenció Social) territorials que poden prestar servei presencialment.

L’Oficina presta dos serveis diferents. D’una banda, presta un servei d’informació, orientació i tramitació de prestacions socials, que ha efectuat fins a 692 atencions des de de l’obertura de l’oficina. L’augment dels tràmits administratius i la necessitat de sol·licitar diferents línies d’ajut social de diferents nivells administratius requereixen d’una atenció social especialitzada, acompanyament i suport.  D’altra banda, es presten serveis d’atenció social, d’informació i orientació (amb 1.813 atencions fins ara) per fer el seguiment i tractament de les persones amb diferents necessitats.

Cal destacar que els professionals socials de la OIAS, a part de valorar les necessitats materials de les persones, han atès i acompanyat emocionalment principalment dos col·lectius: la gent gran en situació vulnerable i les famílies i infants amb dificultats relacionals. L’equip de l’OIAS treballa així les necessitats relacionals i d’autonomia de les persones que ho requereixen.

Els motius de consulta més freqüents

En el conjunt del seus serveis i ja sigui de forma presencial o telemàtica, els motius de consulta més freqüents tenen a veure amb la sol·licitud d’informació sobre l’accés a prestacions socials i d’atenció social, per tractar  situacions de necessitat, majoritàriament sobrevingudes per la situació d’emergència de la Covid-19, que sumen un total de 738 atencions.

En segon llloc, estan les atencions per necessitats d’alimentació (496), a través de diferents programes i serveis, com les targetes moneder o el Punt Solidari.

En tercer lloc, s’han fet 396 atencions de suport a necessitats derivades de situacions de dependència o diversitat funcional. Estan relacionades majoritàriament amb el tràmit per sol·licitar el reconeixement i revisió de la situació de dependència, que va quedar aturat per la dificultat de les famílies a obtenir el certificat mèdic necessari i per presentar la documentació de manera telemàtica durant diverses setmanes.

En quart lloc, es troben les atencions relacionades amb la infància, ja que durant els darrers dos mesos han coincidit dues campanyes: la convocatòria d’ajuts individuals de menjador per al curs vinent i les inscripcions a les activitats d’estiu. La majoria de les 312 atencions a la infància estan relacionades amb aquestes dues campanyes.

La majoria d’atencions restants tenen a veure amb el suport per realitzar tràmits de prestacions estatals o de la Generalitat. Cal tenir en compte que les oficines d’atenció de diversos serveis d’altres administracions han restat tancades durant l’estat d’alarma. Per això, des de l’OIAS s’ha ajudat a tramitar prestacions de la Seguretat Social, Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, l’Oficina de Treball, etc. Concretament, s’han realitzat 314 atencions relacionades amb el tancament d’aquestes oficines i les dificultats de les famílies per realitzar els tràmits de forma telemàtica. La majoria (265) són de prestacions de la Seguretat Social, pràcticament en la seva totalitat sol·licituds de l’Ingrés Mínim Vital, que es pot sol·licitar des del 15 de juny. També cal destacar que 129 atencions estan relacionades amb necessitats d’habitatge.

Compartir

Noticies relacionades

Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès

divendres, 22 març, 2024 - 10:15

El proper dilluns, 25 de març, s’obren diverses convocatòries de subvencions per a les entitats de la ciutat

Es poden presentar aquelles entitats que desenvolupin la seva activitat al Prat