Esteu aquí

L’institut Doctor Trueta utilitza l'aigua que s'acumula als soterranis

Rega jardins i horts i omple les cisternes dels wàters.

dimarts, 20 novembre, 2007 - 10:59

L’edifici de l’IES Doctor Trueta, que data dels anys 70 del segle passat, està construït sobre un forjat sanitari que, per tal d’evitar les humitats del subsòl, l’eleva del nivell del sòl.

En aquest forjat es creen unes cisternes o piscines estanques on s’acumula l’aigua de l’aqüífer. Fins ara, per evitar humitats i rovellament de canonades i estructures aquesta aigua es bombava cap al clavegueram.

Ara, però, aquesta aigua es fa servir per regar la gespa, les plantes i els arbres del pati i les hortalisses de l’hort escolar. Quan s’acaba l’aigua d’una pisicna, immediatament es posa en marxa la bomba de la següent.

Alguns estius el nivell de l’aqüífer baixa i llavors la filtració cap a les piscines és menor. Per això s’ha creat un sistema de recollida de les aigües pluvials, que s’emmagatzemen a les cisternes dels soterranis i, d’aquesta manera, es disposa d’aigua en tot moment.

A més, totes les cisternes dels wàters del centre funcionen amb aigua que prové de les piscines del soterrani.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...