Esteu aquí

Les papallones, protagonistes de la celebració del mes de la biodiversitat

S’ha vist per primera vegada al delta del Llobregat una safranera de l’alfals

Una papallona safranera de l'alfals.

Una papallona safranera de l'alfals.

dimarts, 13 juny, 2017 - 13:30

Al llarg del mes de maig s’han organitzat diverses activitats amb l’objectiu de conscienciar que el verd i la biodiversitat de la ciutat aporten beneficis per a la salut de les persones, ajuden a moderar el microclima (ombra, temperatura i humitat) a les places i carrers i contribueixen a la reducció de les partícules en suspensió a l'aire i del soroll.

La situació del Prat dins del delta del Llobregat propicia una elevada diversitat d'ocells i de moltes altres espècies animals que es concentren principalment en parcs i jardins. Això ha quedat palès amb la nombrosa relació d’espècies que s’han vist aquests dies en el marc de les activitats. En total s’hi han vist més de 40 espècies diferents de papallones nocturnes i diurnes, escarabats, abelles, vespes, saltaprats, mosques i libèl·lules. 

Cal destacar que s’ha vist per primera vegada al delta del Llobregat una papallona safranera de l’alfals (Colias Crocea), amb una rara varietat de coloració anomenada forma d'hèlix. La safranera és una preciosa papallona que te aquest nom pel seu color groc i ataronjat i que es pot trobar al nord d’Àfrica, sud d’Europa, Àsia menor i de la península Arabiga a l’Irán.  

Podeu consultar les espècies més comunes de la nostra ciutat al mapa de biodiversitat urbana.

Mireu algunes imatges de les activitats.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 gener, 2026 - 11:15

Suspesa la ZBE al Prat i a la resta de l’àrea metropolitana mentre Rodalies no funcioni

La mesura es pren seguint indicacions de la conselleria de Territori i busca...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...