Esteu aquí

L’Aula de Salut tanca el 2025 amb una activitat per conèixer més sobre la menopausa

Allau de participació a la xerrada feta dins del cicle Aula de Salut, indicador de l'interès per aprofundir i resoldre dubtes sobre els canvis que es produeixen durant aquesta etapa vital

dijous, 8 gener, 2026 - 08:45

L’Aula de Salut és un projecte municipal que promou la formació i la divulgació en temes de salut i benestar, amb l’objectiu d’oferir informació rigorosa i accessible a la ciutadania. La darrera activitat del 2025 va despertar un gran interès i va posar el focus en una etapa vital sovint envoltada de dubtes i falses creences: la menopausa.

La xerrada “Desmuntant mites sobre la menopausa i el tractament hormonal” va registrar una alta participació, un fet que posa de manifest l’interès per aprofundir i resoldre dubtes sobre els canvis físics i emocionals que es produeixen durant aquesta etapa de la vida.

La sessió va anar a càrrec de la Dra. Elisa Llurbà Olivé, directora del Servei d’Obstetrícia i Ginecologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, i es va celebrar el passat 5 de novembre al Centre Cívic Jardins de la Pau, dins del cicle de l’Aula de Salut de l’Ajuntament del Prat.

La menopausa és una etapa fisiològica que s’assoleix després de dotze mesos consecutius sense menstruació i que comporta diversos canvis físics i emocionals. Es produeix quan els ovaris deixen de produir estrògens i progesterona, les principals hormones sexuals femenines. Habitualment apareix entre els 45 i els 55 anys, tot i que pot presentar-se abans o després, i cada dona la viu de manera diferent. Després d’aquesta etapa s’inicia la postmenopausa, que pot allargar-se fins als 65 anys i en què sovint es produeix una millora dels símptomes.

Els fogots o episodis de calor sobtada són un dels símptomes més habituals, però la seva intensitat varia molt d’una dona a una altra. En alguns casos són lleus, mentre que en d’altres poden afectar de manera significativa la qualitat de vida, i fins i tot hi ha dones que no en presenten. Per reduir-los, es poden adoptar hàbits de vida saludables, com canvis en l’alimentació o un augment de l’activitat física, tot i que en casos greus es recomana consultar amb professionals sanitaris.

Durant la xerrada, les participants van plantejar nombrosos dubtes que es van resoldre en el torn de debat. La doctora va animar a demanar assessorament mèdic davant qualsevol problema relacionat amb aquesta etapa vital.

Per ampliar la informació, es va compartir la presentació de la sessió i també es pot escoltar l’entrevista realitzada a El Prat Ràdio.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 9 gener, 2026 - 10:00

L’Ajuntament del Prat, líder català en inversió en serveis socials

El consistori pratenc dedica 288€ per habitant en 2024, el mateix import que...

divendres, 19 desembre, 2025 - 14:00

La Taula de Salut Comunitària del Prat fa balanç de l’any i mira cap al 2026

La sessió de tancament ha permès revisar la feina feta, compartir recursos en...