Esteu aquí

L’Arxiu restaura un quadern escolar del s.XVIII

Una llibreta d’anotacions escolars reutilitzada durant molts anys.

divendres, 13 novembre, 2020 - 10:45

L’Arxiu Municipal, amb el suport de la Diputació de Barcelona, restaura documentació periòdicament per tal de garantir-ne la conservació. L’objectiu és la preservació i difusió de la  documentació.

Es tracta d’un quadern escolar del Prat del s. XVIII, comprèn anotacions des de 1779 a 1817. L’autor del quadern escolar és Francesc Ribas i Jané, alumne de l’escola que va estar durant una època a l’interior de l’antic Ajuntament.

El document forma part del fons documental, fotogràfic i bibliogràfic del Dr. Jaume Codina i Vilà. El fons va ser dipositat per la família a l’arxiu municipal, l’any 2008. Jaume Codina que morí l’any 2007, fou un historiador i divulgador de la història del Prat, dels municipis del delta del Llobregat i de la comarca del Baix Llobregat, en especial dels segles del XIV al XIX.

L’enquadernació de pergamí s’ha netejat i se li ha proporcionat humitat per flexibilitzar el pergamí i aplanar-lo. S’ha fet una reintegració de les pèrdues i s’han incorporat unes bagues i un botó. S’ha fet una neteja en el bloc del llibre, s’ha consolidat i s’ha fet una reintegració on hi havia pèrdues de suport.

La intervenció ha estat  realitzada per la restauradora Marta Esteve.  La restauració  ha comptat amb el suport del programa de restauració de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 24 octubre, 2025 - 20:45

Més de vint representants de projectes teatrals participen a la trobada “Entre Bambolines”

La Clara Cols va ser l'encarregada d'acompanyar i guiar a les diferents...
centric_dialegs_logo_2025

dilluns, 13 octubre, 2025 - 13:00

La nova edició del cicle de pensament Diàlegs gira al voltant del concepte dels rituals

El cicle organitzat pel Cèntric arriba a la cinquena edició consolidat com un...

divendres, 10 octubre, 2025 - 10:45

L’Artesà arrenca temporada amb més de 3.100 entrades venudes en un sol dia

La nova temporada d’octubre a febrer del Teatre L’Artesà ha començat amb...