Esteu aquí

L’alumnat pratenc aprèn durant el curs a resoldre les situacions de conflicte a través del diàleg

dijous, 29 juny, 2023 - 13:45

Durant el curs escolar 2022-2023, el Servei de Mediació de l’Ajuntament ha dut a terme una formació a l’alumnat de la ciutat per tal d’ensenyar-li a resoldre els conflictes de convivència a través del diàleg i l’empatia.

Amb el nom “Cercles de diàleg: Me sentit escoltada”, el Servei de Mediació ha dut a terme un total de 21 sessions per donar eines i recursos per prevenir, detectar, gestionar i resoldre les situacions de conflicte als centres educatius de la ciutat. La finalitat ha estat el d’enfortir el teixit educatiu de la ciutat, tot millorant la seva convivència.

El cercles de diàleg són uns espais segurs i de confiança. On des de la igualtat, l’alumnat ha pogut escoltar i sentir-se escoltat per la resta de persones participants. L’objectiu és abordar de manera col·lectiva situacions preocupants o que necessiten ser repensades i construïdes de nou.

Aquesta pràctica es fonamenta en que totes les persones poden fer canvis positius si es compta amb elles per participar ens el processos de millora. En aquest sentit, infants i joves necessiten tenir veu per expressar els seus punts de vista sobre els temes que més els afecten: vida escolar, convivència a les aules, activitats escolars, etc..

L’experiència ha permès conèixer de primera mà les necessitats i les inquietuds de l’alumnat participant. Fet que servirà per poder acompanyar-lo d’una millor manera en el seu creixement personal des del diferents serveis municipals, en el futur.

Compartir

Noticies relacionades

Rubén Barba.

dimecres, 29 octubre, 2025 - 13:15

“Aquí els infants busquen carinyo, i els en donem. Volen que els escoltin, i els escoltem”

Entrevista a Rubén Barba, director de l’Esplai GISC, que celebra mig segle d...

dimecres, 29 octubre, 2025 - 10:45

El Prat commemora el Dia Internacional contra el Càncer de Mama amb una xerrada sobre la gestió emocional del diagnòstic

L’activitat, a càrrec de la psicooncòloga Alejandra Arizu Onassis, va oferir...

dimarts, 28 octubre, 2025 - 11:45

El Prat consolida una oferta educativa de més de 17.000 places

El document de dades del curs escolar 2025-2026 recull informacions d’interès...