Esteu aquí

L'alcalde Lluís Mijoler i el regidor Quim Bartolomé, amb el producte i la pagesia pratencs al Gastronomic Forum Barcelona

La Cooperativa Agrícola del Prat munta un estand a l'esdeveniment amb la Carxofa Prat com a insígnia del territori

Cooperativa Agrícola a Gastronomia Forum

dilluns, 6 novembre, 2023 - 14:00

L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, i el regidor d'Agricultura i Ramaderia, Quim Bartolomé, han visitat avui dilluns l'estand de la Cooperativa Agrícola del Prat al Gastronomic Forum Barcelona. L'esdeveniment, que se celebrarà a la Fira de Barcelona fins dimecres, reuneix més de 350 expositors del sector de la gastronomia, la restauració i el foodservice i, enguany, tracta com a tema central la biodiversitat.

La Cooperativa Agrícola Prat, que agrupa productors i productores del municipi des de fa més de 100 anys, està present per segon cop a la trobada. Des del seu expositor reivindica la Carxofa Prat, remarcant-ne el sabor únic, la seva qualitat i frescor i el fet de ser conreada al costat de Barcelona, però també la feina de la pagesia local i el valor dels productes que conreen, amb un missatge carregat de sostenibilitat, defensa del territori i aposta per la qualitat.  A l’estand,  s’hi celebraran demostracions gastronòmiques a càrrec del Xef Nil Vergara , qui cuinarà arròs amb bolets de temporada i Carxofa Prat i crema catalana amb poma i carxofa, plats que podran ser degustats pels assistents al Fòrum Gastronòmic. 

Novetats amb l'accent artesanal i de Km 0 de sempre

Enguany, la Cooperativa hi presenta la seva nova crema de calçots, que elabora l’entitat social Espigoladors mitjançant la marca Es Imperfect, que lluita contra el malbaratament alimentari. La Cooperativa comercialitza aquestes cremes de calçots i carxofa, a més de patés de carxofa totalment artesans, que se sumen a les que ja ofereixen de porros, carabassa i carbassó. 

Per a la Cooperativa Agrícola del Prat estar presents en un certamen com aquest, asseguren, significa fer un pas més pel reconeixement de la feina i del producte de les famílies pageses del Prat que nodreixen Barcelona i la seva àrea metropolitana amb productes de qualitat durant tot l’any. Amb l'objectiu de donar-se a conèixer, van repartir fullet de presentació molt lligats als seus valors, ja que han estat fets amb material sostenible a partir de restes vegetals del kiwi per l'entitat Saó Prat, que  acompanya infants, joves i famílies en risc d exclusió social.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 26 juny, 2026 - 11:45

Oberta la convocatòria de l’ajut al lloguer per a joves del 29 de juny al 10 de juliol

Els menors de 35 anys podran sol·licitar ajudes d’entre 50 i 250 euros...

divendres, 19 juny, 2026 - 11:00

El Tomb pel barri tanca una nova edició descobrint el patrimoni natural del Prat

Durant set setmanes, les participants han recorregut diversos espais naturals...

dimecres, 17 juny, 2026 - 12:45

El Prat reduirà un 15% de mitjana la taxa de recollida de residus del 2026

Els contenidors intel·ligents, que permeten bonificar fins al 40% i han...