Esteu aquí

L'Ajuntament sancionarà els bancs que no cedeixin pisos desocupats

L'objectiu és llogar-los a famílies necessitades

dilluns, 6 octubre, 2014 - 12:45

L'Ajuntament del Prat s'ha adreçat a les entitats bancàries que tenen pisos desocupats de manera permanent a la ciutat per tal que els cedeixin a l'Administració, amb la finalitat que aquests habitatges puguin ser habitats.

L'Ajuntament vol actuar davant la situació d'habitatges permanentment desocupats, amb l'objectiu de posar-los a disposició de famílies del municipi amb necessitats d'habitatge.

Una vegada localitzats els habitatges desocupats i propietat d'entitats financeres, s'ofereix a aquestes la col·laboració de l'Ajuntament, que posa a la seva disposició els serveis de l'Oficina local d'habitatge i, en particular, de la Borsa de lloguer, gestionada per l'empresa municipal Prat Espais.

L'objectiu és que els bancs considerin la cessió a l'Administració d'aquests habitatges, per a la seva gestió en règim de lloguer o bé, altres possibilitats que suposin la seva mobilització.

En cas de no atendre els requeriments de l'Ajuntament en el termini d'un mes, es continuarà el procediment obrint el corresponent expedient  sancionador a les entitats bancàries propietàries d'aquest habitatges desocupats. La mesura afecta en aquest moments a 13 habitatges que es troben en aquesta situació i les possibles sancions són les que contempla la Llei del dret a l'habitatge de Catalunya.
 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...
AMBICI

dimarts, 13 gener, 2026 - 16:45

Descobrir el Prat i el Delta en bicicleta elèctrica, més fàcil amb AMBici

L’abonament flexible d’un, dos o tres dies permet als visitants moure’s de...