Esteu aquí

L'Ajuntament rebutja la cacera d'ocells als conreus i proposa alternatives

Diversos ajuntaments del Parc Agrari reclamen a la Generalitat que la gestió dels danys per fauna als cultius respecti els valors naturals i la seguretat de les persones

Un colom sobrevola un camp de cereal del Parc Agrari.

Un colom sobrevola un camp de cereal del Parc Agrari.

dimarts, 13 setembre, 2016 - 12:00

Des de fa mesos, diversos ajuntaments del delta del Llobregat, entre els quals el del Prat, treballen amb el Parc Agrari i el Consorci dels Espais Naturals del Delta en l'elaboració d'un protocol per a la gestió dels danys causats per la fauna als conreus. 

Actualment, l'única gestió són batudes de caça amb armes de foc, autoritzades per la Generalitat i sol·licitades per pagesos quan preveuen que els seus cultius poden patir algun atac d'algun animal, generalment aus. 

Les autoritzacions són constants i la presència de caçadors és habitual. Aquest estiu, un grup de caçadors va fer batudes a la zona de Cal Nani, molt a prop d'un dels camins més transitats del municipi, i a tocar dels espais naturals.

L'Ajuntament del Prat i la resta de consistoris consideren que l'ús d'armes de foc s'hauria de prohibir dins dels espais d'interès natural, ja que hi ha altres pràctiques d'eficàcia demostrada. 

Nou pla de gestió

El pla de gestió en què treballen els ajuntaments pretén avançar cap a un model més eficient i respectuós amb les persones i amb el medi per solucionar el problema. En els últims mesos s'han experimentat, en col·laboració amb la pagesia local, alguns dispositius alternatius a la caça. Aquests dispositius han tingut un èxit significatiu pel que fa a la protecció dels conreus i alhora han resultat ser respectuosos amb la fauna: estels en forma de falcó, espantaocells visuals i sonors, gàbies de captura en viu, etc.

Entrevista

Tot seguit podeu escoltar l'entrevista que sobre aquest tema ha concedit la tinenta d'alcalde d'Urbanisme i Medi Ambient, Alba Bou, al programa Planeta Prat d'El Prat Ràdio (91.6 FM)

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...