Esteu aquí

La tortuga rescatada morta a la costa de Sitges s'estudia al Prat

És d’una espècie en perill d'extinció i pràcticament desapareguda a Catalunya.

divendres, 27 agost, 2010 - 15:07

L’animal, un exemplar de tortuga llaüt (Dermochelys coriacea) d’uns dos metres de longitud i més de 400 kg, es trobava atrapat en un sistema de pesca que s’utilitza per capturar pops situat davant el port d'Aiguadolç a Sitges.

La tortuga estava situada a 725 metres de la costa i, per fer efectiu el rescat, va caler una grua del port per treure-la de l’aigua.

Un cop recuperat el cadàver, s’ha traslladat a la seu de la Fundació CRAM al Prat de Llobregat, on se li farà l’autòpsia per conèixer les causes de la seva mort. Allà també es prendran mostres per a la seva utilització en la recerca científica de diferents institucions

La tortuga llaüt es troba a la llista de la Unió Internacional de Conservació de la Natura (UICN) de les espècies en vies de desaparició i és objectiu de convenis i programes internacionals de protecció i conservació. A Catalunya es considera una espècie pràcticament extinta. De fet, és la segona vegada que un exemplar d’aquesta espècie s’ha trobat a les costes catalanes. La primera va ser va més de 10 anys davant del delta de l’Ebre.

Diverses televisions han ofert notícies al respecte:

- Notícia TV3

- Notícia Tele 5

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...