Esteu aquí

La plaça dels nous jutjats

Davant del nou edifici judicial del Prat es crearà una gran plaça d'uns 7.000 metres quadrats, dissenyada amb la col·laboració de les associacions de veïns i de les entitats de la zona.

dimarts, 1 febrer, 2005 - 15:07

La plaça es construirà al solar situat entre els carrers Riu Túria, Riu Anoia, Riu Xúquer i el passeig de Josep Nicolau. El projecte recull les peticions, les propostes i les idees aportades pels ciutadans i les ciutadanes a través d'un procés participatiu. El mateix nom de la plaça, encara per definir, també naixerà d'aquest mateix procés.

A la banda més propera a l'edifici judicial, la plaça estarà pavimentada i tindrà un aspecte més noble, com correspon a l'entrada principal d'un centre oficial.

La resta de la plaça es dividirà en diversos espais, pensats per acollir usos diferents i variats. Així, l'espai central permetrà usos múltiples (activitats, concerts, celebracions, tot això en petit format). També hi haurà lloc per a una important zona de jocs infantils.

La plaça acollirà molta vegetació, estarà molt ben il·luminada i serà molt diàfana i accessible, amb l'objectiu de fer-la tan acollidora com sigui possible. Tant la plaça com la presència d'una activitat important com els nous jutjats permetran potenciar socialment i comercialment els carrers que l'envolten.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 gener, 2026 - 11:15

Suspesa la ZBE al Prat i a la resta de l’àrea metropolitana mentre Rodalies no funcioni

La mesura es pren seguint indicacions de la conselleria de Territori i busca...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...