Esteu aquí

La Generalitat dóna per resolt el misteri de les males olors

Des del gener no es té constància de nous episodis ni s’han registrat més queixes.

divendres, 28 març, 2008 - 09:57

El Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat ha informat que els episodis de males olors, semblants a les deposicions dels gats domèstics, que s'havien donat durant la tardor de l'any passat al Prat, l'Hospitalet i Barcelona "ja es considera normalitzada després d’haver fet diverses actuacions en les instal·lacions on s’originava".

L’origen de l’olor, que va comportar queixes de la població d'aquests municipis, es va localitzar l’octubre de l’any passat en una determinada zona del polígon industrial de la Zona Franca, sense que la Generalitat hagi volgut informar de quina o quines són les empreses responsables.

El Servei de Vigilància i Control de l’Aire del Departament va fer inspeccions en diverses empreses i va establir les millores i correccions que havien d’efectuar-se en les instal·lacions potencialment generadores del problema.

L’olor era provocada per una reacció en aigües de procés industrial (en cap cas són aigües que s’aboquen a la xarxa pública). Per aquest motiu, entre les principals millores que s’han dut a terme destaca la neteja de les conduccions per on passen les aigües de procés industrial, la qual cosa evita l’acumulació de fangs i, per tant, elimina la possibilitat de formació del compost que originava l’olor.

Els darrers mesos, la Generalitat ha comprovat que s’han efectuat les revisions i millores necessàries. Les actuacions han estat efectives, ja que des del mes de gener no hi ha constància que s’hagin produït més episodis de males olors ni s’han registrat més queixes. Tot i així, durant els mesos de febrer i març s’han recollit noves mostres i els resultats han permès donar el cas per resolt i arxivar l’expedient de les actuacions.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 27 juny, 2025 - 13:30

Les entitats del Prat s’impliquen amb els objectius del Prat 2030

Més de 35 entitats socials, esportives, culturals, de veïnals i/o educatives...
Calor

dilluns, 23 juny, 2025 - 09:30

Consells per afrontar les altes temperatures

Davant la forta calor que estem vivint aquests dies, us oferim aquests...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...