Esteu aquí

La discoteca inclusiva del Prat reobre amb èxit les seves portes

dilluns, 22 gener, 2024 - 14:00

El Prat va reobrir, el passat dissabte, 20 de gener, la discoteca inclusiva per a joves al Casal Cívic i Comunitari – Delta.

La demanda de reactivar aquesta activitat, que va quedar aturada amb les mesures de protecció davant la Covid-19, prové del col·lectiu de persones amb diversitat funcional i va comptar amb la col·laboració dels nois i noies que formen part del projecte municipal Antenes Joves.

La discoteca inclusiva, a la que van assistir unes 100 persones, pretén fomentar els espais de lleure inclusius i alhora fer més accessibles les activitats d'oci a la ciutat.

Adaptació en tots els sentits

La discoteca, especialment adaptada per a persones amb algun tipus de diversitat funcional tant física com cognitiva, era oberta a qualsevol jove.

L’espai va estar adaptat en la vessant arquitectònica, amb la incorporació de rampes i banys accessibles. També es van tenir en compte altres aspectes que van facilitar a tothom gaudir de l’experiència des de la diversitat, com l’ús del suport en vídeo per a la discjòquei.

En aquesta sessió, l’accés a la discoteca va ser gratuït. En les properes edicions l'entrada tindrà un preu de 3 euros, un import que es destinarà a la compra dels materials necessaris per a l'esdeveniment, donat que l’activitat no té ànim de lucre.

L’experiència es repetirà fins al juliol cada tercer dissabte de mes, entre les 17 i les 19 h, al Casal Cívic i Comunitari – Delta.

Antenes Joves

A la discoteca inclusiva van participar els i les joves que formen part d’Antenes Joves.

Un programa municipal que té com a objectiu formar el jovent pratenc per tal de reconèixer el malestar emocional i la solitud no desitjada entre els seus companyes i companyes, així com perquè esdevinguin un agent positiu d’acompanyament dins del seu entorn.

En aquesta sessió de benvinguda, els i les joves voluntaris van donar suport en el servei de barra i en el punt de diversió.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 3 novembre, 2025 - 13:00

T’agradaria ser Patge Reial?

Ja pots presentar la teva candidatura, a partir del 3 de novembre
Rubén Barba.

dimecres, 29 octubre, 2025 - 13:15

“Aquí els infants busquen carinyo, i els en donem. Volen que els escoltin, i els escoltem”

Entrevista a Rubén Barba, director de l’Esplai GISC, que celebra mig segle d...

dimecres, 29 octubre, 2025 - 10:45

El Prat commemora el Dia Internacional contra el Càncer de Mama amb una xerrada sobre la gestió emocional del diagnòstic

L’activitat, a càrrec de la psicooncòloga Alejandra Arizu Onassis, va oferir...