Esteu aquí

La defensa de la República. El Prat de Llobregat 1936-1939

dimarts, 19 desembre, 2023 - 09:00

El juliol de 1936 un cop d'estat contra la República desencadenà una llarga i sagnant Guerra Civil i una posterior repressió dels vençuts. L'exposició se centra en els diferents vessants de la defensa de la legalitat republicana, des de la perspectiva pratenca i en les accions dutes a terme per defensar-la. 

L'exposició recupera, gràfica i documentalment, els espais i elements que es van crear o reconvertir durant el període de la Guerra al Prat. Es destaca la importància dels aeròdroms i de les fàbriques, i s’explica el paper protagonista que van tenir els nius de metralladora de la línia de costa, actualment en fase de rehabilitació, dels bombardejos i la defensa passiva, entre d’altres temes.

L’exposició incorpora materials que procedeixen de diversos arxius i que són inèdits  al Prat i forma part de les activitats promogudes per a l’estudi, la reivindicació i la restauració de la memòria democràtica a la ciutat.

La mostra ha estat comissariada per l’historiador pratenc Jordi Ramos i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 17 desembre, 2025 - 10:00

L'Escola d'Arts en Viu participa a les activitats de Nadal al Prat

Les col·laboracions musicals d'alumnes s'han fet al pessebre de la plaça de...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...
centric_lectura_tardor_toni cruanyes

dimarts, 16 desembre, 2025 - 16:00

El cicle Llibres i lletres de tardor s’acomiada fins l’any vinent

Entre octubre i desembre, el Cèntric i la Biblioteca han desplegat aquest...