Esteu aquí

La ciutadania del Prat omple la plaça de la Vila en rebuig a les violències masclistes

Centenars de persones es concentren en senyal de condemna i de dol pels assassinats masclistes d’una dona i els seus dos fills, aquest dimarts

dimecres, 10 abril, 2024 - 18:15

La ciutadania del Prat ha omplert aquest dimecres a la tarda la plaça de la Vila de l’Ajuntament del Prat en contra de les violències masclistes. Centenars de persones s’han concentrat, en senyal de condemna i de dol pels assassinats masclistes, aquest dimarts passat, d’una dona i dels seus dos fills, presumptament a mans del seu pare, que després es va suïcidar. Així mateix, a hores d’ara el manifest de rebuig a les violències masclistes ha rebut ja l’adhesió de gairebé 700 persones i més de 80 entitats culturals, esportives, veïnals i de tot tipus de la ciutat.

“Les violències masclistes responen a causes estructurals d’un sistema patriarcal que, històricament, ha generat relacions socials desiguals entre dones i homes, i que segueix provocant discriminacions per raó de gènere en l’actualitat”, que “es manifesten en totes les edats i afecta tots els grups socials de forma transversal, i es troben en la base de la manifestació més extrema de les violències masclistes: els feminicidis”, denuncia el manifest, que han llegit durant l’acte Dámaris Morte, del Centre de Promoció Social Francesc Palau i membre del Consell de les Dones, i Rocío Segura, presidenta de l’AFA Charles Darwin.

“Fem una crida al conjunt de la societat, perquè s’impliqui en la lluita contra la desigualtat de gènere i no toleri cap discriminació per raó de gènere per petita que sembli, ni cap manifestació que la justifiqui; i perquè rebutgi de forma contundent les violències masclistes”, afegeix el text. Abans de la seva lectura, s’ha realitzat un minut de silenci.

Durant l’acte algunes de les persones assistents han mostrat diverses pancartes, algunes dones a títol individual i d’altres organitzades en col·lectius, com Alma Violeta 08820. L’acte ha comptat amb la participació tant de persones a títol individual com de membres d’entitats i col·lectius diversos.

A la concentració, que ha comptat amb una intervenció de la tinent d'alcaldia de Feminismes, Marisol Rojas, hi han acudit regidores i regidors de diversos municipals, encapçalades per l'alcalde, Lluís Mijoler Martínez, que en atenció als mitjans ha "condemnat fermament" "que avui en dia encara estiguem patint la violència masclista", i alhora ha agraït el suport de "totes les institucions que han estat al costat de la ciutat" i a "totes les entitats i la ciutadania" pel seu compromís contra el masclisme. També hi ha assistit alcaldes i alcaldesses de poblacions veïnes com Cornellà, Sant Boi i Gavà; així com la secretària de Feminismes del Govern de la Generalitat, Montserrat Pineda Lorenzo; la directora general per a l'Erradicació de les Violències Masclistes, Laia Rosich Solé; i altres representants de la Generalitat. L'acte tamvbé ha comptat amb la participació de representants del Govern de l’Estat, de la Diputació, del Consell Comarcal i de l’Àrea Metropolitana.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 maig, 2025 - 08:00

Demà arrenca el període de preinscripció per als cicles formatius de grau mitjà i de grau superior 2025-2026

El tràmit pot formalitzar-se fins al dijous 29 de maig

dijous, 15 maig, 2025 - 13:15

El Prat commemora el Dia contra la LGTBIfòbia amb activitats per a tota la ciutadania

El hashtag #OrgullPrat tornarà a ser el fil conductor de totes les accions a...

dimecres, 14 maig, 2025 - 11:30

Els ajuts de menjador escolar per al curs 2025-2026 es podran tramitar del 15 al 31 de maig

La sol·licitud només es pot fer telemàticament a través de l’aplicatiu...