Esteu aquí

Gairebé el 80% dels residus del contenidor gris són reciclables

Al Prat, durant aquests dies, celebrem la Setmana Europea de la Prevenció de Residus amb activitats a les escoles per fomentar el reciclatge i els productes reutilitzables.

Autopsia residus

dimecres, 23 novembre, 2022 - 19:00

Durant el mes de novembre, la ciutat s’ha sumat a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Es tracta d’un cicle d’activitats que té com a objectiu reforçar un missatge clar: hem de generar menys residus. De fet, s’estima que gairebé el 80% dels residus de contenidor gris, i que no s’aprofiten,  són matèries que poden ser reciclables si els aboquem al contenidor corresponent. Per tant, necessitem la col·laboració ciutadana per millorar la recollida selectiva.

Per demostrar que podem fer més, els centres educatius han participat en diverses activitats de sensibilització com ara una ‘autòpsia de residus’, en la qual s’ha estripat la brossa d’un contenidor i s’ha analitzat quins elements s’havien abocat. Hi destaca la gran quantitat de matèria orgànica, que correspondria al contenidor marró, i els envasos, que pertanyen al contenidor groc.

A més a més, nombrosos centres realitzen durant cada curs escolar diversos tallers del Catàleg d’Activitats i Serveis Educatius que ofereix l’Ajuntament cada curs sobre medi ambient i prevenció de residus. A través d’aquestes formacions, s’explica la importància de no fer servir envasos d’un sol ús, com ara ampolles de plàstic, o fer una bona separació de residus a casa per garantir que es pot recupera el màxim possible. A mode d’exemple, per fomentar la reducció de residus durant l’esmorzar,  s’han repartit portaentrepans que es poden fer servir a diari i evitar, així, plàstics i paper d’alumini.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 31 juliol, 2025 - 13:45

Més de 130.000 € d’estalvi a les llars del Prat gràcies als contenidors intel·ligents

L’Ajuntament posarà a disposició de totes les llars que ho vulguin un segon...

dimarts, 29 juliol, 2025 - 09:45

S'amplia l'horari d'obertura dels jocs d'aigua de Jardins de la Noguera i Plaça Braille

Els jocs d’aigua situats als Jardins de la Noguera i a la plaça de Louis Braille, amplien ara...

dimecres, 23 juliol, 2025 - 08:45

El Prat estrena la Ronda Nord i guanya amb ella un nou accés als grans eixos viaris del nostre entorn

La nova connexió, que ha suposat una inversió de tres milions d’euros, forma...