Esteu aquí

Estudiants d'ESO fan un mapa sonor del delta del Llobregat

Identifiquen i enregistren sons dels espais naturals i posteriorment els geolocalitzen

dijous, 21 novembre, 2013 - 12:52

Alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Estany de la Ricarda i de l'Escola Mare de Déu del Carme participen en el projecte "El delta sona", que pretén apropar l'alumnat de secundària a la ciència i la tecnologia mitjançant el treball amb sons.

Els participants exploren els sons dels espais naturals enregistrant-los i identificant-los. Després els editen i els incorporen a la plataforma digital Freesound, on els geolocalitzen per crear-ne un mapa sonor.

Aquest iniciativa la porta a terme la Fundació Phonos, una entitat que promou projectes socials i culturals per potenciar la creació i difussió músical amb mitjans tecnològics, en col·laboració amb el Grup de Recerca en Tecnologia Musical de la Universitat Pompeu Fabra, i compta amb el suport del Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat i el departament de Medi Ambient de l’Ajuntament del Prat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...