Esteu aquí

Els serveis municipals d’Acció social detecten que més de 200 persones grans de la ciutat necessiten algun tipus d'ajut per la crisi de la Covid19

En total, s'ha contactat amb més de 2.900 llars on hi viuen persones grans per preguntar-los si necessitaven ajuda, 225 de les quals (el 7%) han expressat que requerien algun tipus de suport, que es treballarà per cobrir. La resta han considerat que no els calia perquè es troben en bona situació o compten amb l’ajut del seu entorn social i familiar.

Imatge d'arxiu dona parlant per telèfon

Imatge d'arxiu

dissabte, 6 juny, 2020 - 10:30

Des de l’inici de la pandèmia sanitària de la Covid19, l’Ajuntament ha intensificat la seva tasca d’atenció i seguiment a les persones grans, ja que són un dels col·lectius més vulnerables al coronavirus. Amb aquest objectiu, s’ha contactat amb les llars de la ciutat on només hi viuen persones majors de 65 anys, i que fins ara no comptaven amb serveis muncipals, per detectar si tenien alguna necessitat o sentien algun tipus d’inquietud o angoixa a causa de la situació d’excepcionalitat que vivim.

Des de mitjans d’abril fins avui, els serveis d’acció social municipals han detectat que fins a 225 llars on hi viuen persones grans de la ciutat necessiten algun tipus d'ajut arran de la crisi de la Covid19, que es treballarà per cobrir. En total, s'ha intentat trucar a 4.883 llars, de les quals s'ha aconseguit  contactar amb 2.935 (el 60,1% del total). En la resta de casos,  no se les ha pogudes localitzar fins a moment o les dades telefòniques que consten al padró no estan actualitzades.  D'entre aquestes 2.935 llars, en més de 200 (el 7%) les persones grans han expressat tenir algun tipus de necesssitat, que es treballarà per cobrir. Per realitzar aquestes trucades, s’ha fet un buidatge del patró, identificant les persones que ja tenien expedient obert amb els serveis d’acció social, per tal de contactar amb les que no tenien seguiment fins ara.

El suport a la gent gran és una de les principals línies d’actuació de l’Ajuntament front a la crisi de la Covid19. En el ple municipal de dimecres passat, 3 de juny, es va presentar el darrer informe de balanç de l’acció municipal front a la crisi de la Covid19 (del 24 d’abril i el 21 de maig), que recull el conjunt de les mesures d’urgència adoptades.

Mitjançant els contactes telefònics amb la gent gran, les principals necessitats detectades estan relacionades amb el suport psicològic (tenir contacte amb alguna persona que els ofereixi suport emocional per superar pors i angoixes derivades de la malaltia, que en alguns casos ha afectat coneguts, i per afrontar  la solitud); suport per evitar sortir de casa (ajuda per fer compres habituals de menjar, manteniment de la llar o productes farmacèutics); o suport per a la higiene personal o de la llar, entre d’altres.

Des de principis de maig, l’Ajuntament del Prat també ha establert una col·laboració amb el Departament de Salut de la Generalitat, afegint a les tasques de detecció les relacionades amb malalties cròniques i actuacions programades als Centres d’Atenció Primària, com la renovació de receptes, ajornament d’anàlisis o intervencions. Fins ara, s’han derivat 35 casos.

A més de les trucades de seguiment a la gent gran, cal destacar que els serveis d'acció social municipals també han atès trucades d'urgència de 6.200 persones grans i famílies en situació de fragilitat, gestionades per la UPASS (Unitat de Primera Atenció de Serveis Socials). 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 30 octubre, 2020 - 15:00

La Biblioteca Antonio Martín modifica serveis i horaris

Seguim actius i connectats per a oferir cultura de proximitat

divendres, 30 octubre, 2020 - 14:30

Entren en vigor noves mesures per reduir els contagis de COVID-19

De divendres a diumenge no es pot sortir del Prat, tret de casos...

divendres, 30 octubre, 2020 - 14:30

Se suspèn l'activitat presencial al Ribera i la pràctica cultural continua en línia

Les restriccions estaran vigents fins al pròxim 13 de novembre