Esteu aquí

Els pous contra la intrusió salina tornaran a rebre aigua de la depuradora

L'aigua regenerada també s'enviarà riu amunt per esdevenir aigua potable en episodis de sequera

Depuradora del Baix Llobregat, situada al Prat (FOTO: AMB).

dimarts, 23 gener, 2018 - 12:45

Després de diversos anys aturada per raons econòmiques, l'operació de frenar la intrusió salina a l'aqüífer mitjançant aigua procedent de la depuradora es tornarà a activar d’aquí a pocs mesos. Aquest mecanisme, que mentre va funcionar va demostrar la seva gran efectivitat, es recuperarà gràcies a un acord entre l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Injectar aigua regenerada a divesos pous situats a la línia on l’aigua salada penetra a l’aqüífer permet fer retrocedir l’aigua de mar, gràcies a la pressió exercida per l’aigua dolça introduïda als pous. Aquesta és una mesura molt eficaç per lluitar contra la salinització de l’aqüífer del delta del Llobregat, una gran reserva estratègica d’aigua potable.

Altres usos de l’aigua de la depuradora

L'aigua regenerada procedent de la depuradora del Baix Llobregat, ubicada al Prat, també servirà per a reg agrícola, neteja viària, manteniment de zones humides i aigua de boca. En aquest darrer cas, i només en episodis de sequera, l'aigua es bombarà riu amunt, fins a Molins de Rei, on s'abocarà al Llobregat. Aigües avall serà captada per la potabilitzadora de Sant Joan Despí, on es convertirà en aigua de boca que s'abocarà a la xarxa d'aigua potable.

L'acord entre l'ACA i l'AMB respon a la necessitat de garantir el subministrament d'aigua potable a l'àrea metropolitana en episodis de sequera. L'aigua regenerada a la depuradora és de molt bona qualitat i el seu cost és tres vegades inferior a la tractada per la dessalinitzadora.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 3 juny, 2025 - 14:00

El CRAM allibera cinc tortugues babaues a la platja del Prat en una jornada festiva

Més de 2.000 persones assisteixen a l’acte “Torna a Casa”, coincidint amb el...

dilluns, 2 juny, 2025 - 17:00

L’alcaldessa Alba Bou reclama a Rodalies solucions per garantir l’accessibilitat a l’estació de tren del Prat

La batllessa trasllada al director institucional del servei el profund...

dilluns, 2 juny, 2025 - 13:30

Inici de l'aportació anual de sorra a la platja del Prat a partir del 9 de juny

Els treballs, que començaran el 9 de juny i duraran aproximadament 15 dies,...