Esteu aquí

Els ànecs blancs tornen a la platja de ca l'Arana per reproduir-se

A Catalunya, només ho fan aquí i al delta de l'Ebre.

dimarts, 18 març, 2008 - 11:29

El Consorci per a la Protecció dels Espais Naturals del Delta ha detectat els primers exemplars d’ànec blanc (Tadorna tadorna) a la platja de ca l’Arana d'aquesta temporada, en concret tres parelles.

Aquest ocell cerca aquest tipus d’indret per iniciar el procés de reproducció a través de parades nupcials, ara que s’acosta la primavera i les temperatures comencen a pujar.

En aquest ritual, les aus mascles es posen davant de les femelles i pugen i baixen el cap. Enguany s’han identificat, de moment, tres parelles en aquest estat, mentre que l’any passat en van ser sis les que van arribar a tenir pollets. El delta de l’Ebre i el del Llobregat són els únics espais a Catalunya on l’ànec blanc es reprodueix.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...