dimarts, 18 març, 2008 - 11:29
El Consorci per a la Protecció dels Espais Naturals del Delta ha detectat els primers exemplars d’ànec blanc (Tadorna tadorna) a la platja de ca l’Arana d'aquesta temporada, en concret tres parelles.
Aquest ocell cerca aquest tipus d’indret per iniciar el procés de reproducció a través de parades nupcials, ara que s’acosta la primavera i les temperatures comencen a pujar.
En aquest ritual, les aus mascles es posen davant de les femelles i pugen i baixen el cap. Enguany s’han identificat, de moment, tres parelles en aquest estat, mentre que l’any passat en van ser sis les que van arribar a tenir pollets. El delta de l’Ebre i el del Llobregat són els únics espais a Catalunya on l’ànec blanc es reprodueix.
divendres, 23 maig, 2025 - 10:30
divendres, 23 maig, 2025 - 08:30
dimecres, 21 maig, 2025 - 14:45