Esteu aquí

El servei de teleassistència al Prat acaba l’any amb 1.700 persones usuàries

El 75% d’usuàries del servei de teleassistència són dones, i el 49% del total tenen entre 65 i 84 anys. Algunes persones disposen d’aquest servei amb altres que ofereixen des dels serveis d’Acció Social, com és el Servei d’Atenció Domiciliària (20,6%) i el d’àpats a domicili (3,6%).

dilluns, 27 desembre, 2021 - 11:15

1.675 pratencs i pratenques disposen del Servei Local de Teleassistència, un recurs d’atenció domiciliària actiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. La teleassistència garanteix la seguretat, la tranquil·litat i l’acompanyament a les persones que poden estar en una situació de risc per factors d’edat, fragilitat, soledat o dependència, així com detectar situacions d’emergència i donar-hi resposta immediata. La teleassistència inclou, entre altres, atenció en cas d’emergència de salut, social o de qualsevol tipus, gestió i mobilització dels familiars de contacte i dels recursos necessaris, servei d’agenda personalitzat, trucades periòdiques per campanyes (onada de fred, de calor, vacunacions...) i seguiment i suport a la persona usuària. Funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona (cal tenir línia de telefonia fixa) i una unitat de control remot, en format de penjoll, que permet un contacte permanentment amb el centre d’atenció. Les destinatàries principals del servei són les persones grans i/o amb carències d’autonomia personal que viuen soles o bé conviuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques.

El 75% d’usuàries del servei de teleassistència són dones, i el 49% del total tenen entre 65 i 84 anys. Algunes persones disposen d’aquest servei amb altres que ofereixen des dels serveis d’Acció Social, com és es Servei d’Atenció Domiciliària (20,6%) i el d’àpats a domicili (3,6%).

Les persones del Prat interessades a donar-se d’alta al Servei Local de Teleassistència han de contactar amb la seva professional referent de Serveis d’Acció Socials de l’Ajuntament o, en cas de no tenir-ne, amb l’Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS), ubicada al Centre Cívic Palmira Domènech (c. Gaiter del Llobregat, 112. Tel. 933 790 050)

Compartir

Noticies relacionades

Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès

divendres, 22 març, 2024 - 10:15

El proper dilluns, 25 de març, s’obren diverses convocatòries de subvencions per a les entitats de la ciutat

Es poden presentar aquelles entitats que desenvolupin la seva activitat al Prat