Esteu aquí

El programa Interseccions comparteix les novetats del curs amb les direccions dels centres educatius

Nous reptes en tots els àmbits, canvis organitzatius i comunicació amb la ciutadania

dimecres, 31 octubre, 2018 - 11:30

Fa un mes es va celebrar la primera reunió trimestral del curs 2018 - 2019 amb les direccions dels centres educatius que participen en el programa Interseccions, a fi d'informar-los de les accions que es duran a terme, compartir punts de vista i opinions i prendre decisions sobre alguns aspectes que afecten a les comunitats implicades en el programa.

Novetats i reptes del curs

En l’àmbit artístic s’inicien 3 nous projectes: Teatre i dansa a l'Institutl Baldiri Guilera, Arts visuals i interdisciplinar a l'escola Can Rigol i Arts Visuals a l'Escola Ramon Llull. A més, es creen 2 nous entorns d’aprenentatge, un de teatre i l’altre d’arts visuals i cinema.

En l’àmbit d’Impuls de l’anglès es dobla la presència d’auxiliars de conversa fins a 12 professionals que despleguen el projecte Language Assistants a 7 centres nous, arribant a un total de 14 centres educatius participants. A més, fruit del treball realitzat en el laboratori, es desplega un projecte en xarxa anomenat Spring Festival, on hi participen diversos centres educatius, centres culturals i AMPA.

En l’àmbit de Lectura també es desplega un projecte en xarxa anomenat Converses Literàries, alhora que neixen 3 nous entorns d’aprenentatge. També, com a novetat, el projecte Petits Contes se situa com a projecte de l’Interseccions dins de l’àmbit de lectura.

Pel què fa als àmbits de Coneixement de la ciutat i Cíentífic, tècnic i digital es despleguen dos nous projectes en xarxa sorgits dels laboratoris, anomenats "Remena La Nau" i “Investiguem i inventem per la sostenibilitat", respectivament.

Nou organigrama

A la reunió també es va explicar el nou organigrama d'Interseccions i la conseqüent ampliació de l’Oficina tècnica que ja estava en funcionament. Es van explicar les funcions de les noves figures de coordinació d’àmbit i de coordinació de projectes i es va presentar la Letícia Marfil com a la tècnica d’Educació que donarà suport a la direcció i l’oficina tècnica del programa.

Comunicació digital

També es va explicar tot el treball realitzat en els darrers mesos pel que fa a la comunicació digital d’Interseccions, amb la creació d’una pàgina web i xarxes socials pròpies, així com accions de comunicació , com  la instal·lació de lones amb imatges pròpies del programa als diferents centres educatius i culturals participants.

També es va compartir el Kit de Comunicació del programa, que vol servir per explicar les accions d'Interseccions a la ciutadania reflectint la diversitat de veus i mirades, de forma distribuïda i ordenada, així com cohesionar-nos com a comunitat.

La reunió va concloure explicant els canvis en les bases de subvenció dels projectes d’innovació pedagògica, entenent que tots els projectes d’Interseccions no podran presentar-se en aquesta convocatòria ja que s’atenen des dels marcs de col·laboració del Programa.

Finalment, es va explicar que si algun centre educatiu es vol vincular al programa en alguns del seus àmbits i tipologia diversa d’accions col·laboratives es demana que, durant aquest curs, participin en un entorn d’aprenentatge associat a l’àmbit escollit, i que aquest esdevingui una línia estratègica de treball en el seu centre.  

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 24 gener, 2020 - 10:30

Tot a punt per iniciar la nova temporada d’Arts En Viu al Prat

Dissabte, 18 de gener a les 18 h, i diumenge, 19 de gener, a les 10.30 h, al...

divendres, 24 gener, 2020 - 10:00

La dansa entra a l'escola com a competència transversal

Experiència a l'Escola Honorable Josep Tarradellas, en el marc del programa...

divendres, 24 gener, 2020 - 09:30

El pratenc Joan Ignasi Salcedo guanya la Beca de recerca d’història local Jaume Codina

Es tracta d'un treball sobre "Població i habitatge al Prat de Llobregat, 1916...