Esteu aquí

El Prat elabora un pla estratègic per promoure la innovació i el creixement del comerç local

Es basa en tres premisses: qualitat, proximitat i cohesió

Aspecte de la plataforma web www.elpratempresa.cat

dimecres, 7 novembre, 2018 - 09:30

L’Ajuntament del Prat ha presentat el Pla Estratègic de Comerç 2019-2025, un projecte centrat essencialment en ajudar el comerç local a encarar els nous reptes que li planteja una realitat complexa i en contínua transformació. La presentació ha anat a càrrec de la tinenta d’alcalde de l’àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Ocupació, Marta Mayordomo, i del diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert Agut. El Pla ha estat elaborat amb el suport del Servei de Comerç Urbà de la Diputació de Barcelona.

El Prat compta actualment amb 1.500 establiments, entre comerç, restauració i serveis, que aporten el 35% del PIB de la ciutat. Comerç i restauració generen actualment el 38% de l’activitat econòmica local i gairebé el 28% dels llocs de treball de la ciutat. El nou pla, doncs, vol encarar el futur d’un sector estratègic per a la ciutat i l’economia local. 

Els objectius del pla estratègic

Els principals objectius del pla estratègic són: afavorir la continuïtat urbanística entre els diferents eixos comercials de la ciutat; promoure la qualitat i posar en valor l’oferta dels comerços i de la restauració del municipi per atraure clients de totes les edats -tant locals com turistes-; afavorir la capacitat de concertació i col·laboració del sector empresarial i comercial; enfortir el teixit comercial i les associacions que el representen; o contribuir a fer més sòlids i sostenibles els negocis locals. Aquests eixos d’actuació, identificats com a prioritaris per a l’Ajuntament del Prat, han sorgit fruit de la tasca d’elaboració del Pla, que ha comptat amb la participació de representants del sector comercial de la ciutat. També s'ha obert un espai web per seguir fent aportacions al nou pla estratègic de comerç.

Per desenvolupar els objectius del pla, es contemplen diverses accions i línies estratègiques. Així, per exemple, es planteja potenciar el comerç on line com a nou canal de venda per als negocis locals, o que els eixos comercials puguin comptar amb una oferta combinada de compres, lleure i vida als carrers, atractiva tant per a residents com per a no residents. Més enllà del terme municipal, l’Ajuntament també vol establir pactes i aliances en l’àmbit comercial amb d’altres municipis de la comarca.

elpratempresa.cat, nova plataforma interactiva del teixit empresarial

Per tal d’oferir una eina dinàmica i afavorir l’intercanvi d’informació amb el teixit empresarial de la ciutat, el consistori ha presentat elpratempresa.cat, una plataforma per al foment de l’emprenedoria, l’activitat empresarial i comercial i la promoció econòmica.

La plataforma agrupa informació útil per a empreses i emprenedors de tota mena, des de mapes interactius amb geolocalització dels cinc eixos comercials de la ciutat, que permeten fer recerques per sector, subsector i zones, fins a mapes dels polígons i parcs empresarials (13 en total) en sòl pratenc. 

Entre altres informacions, des del web també es pot accedir a un mapa interactiu de locals i naus disponibles, així com a dades demogràfiques d’interès. Els mapes amb geolocalització també permeten obtenir informació útil de serveis, transport i equipaments al Prat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 19 abril, 2024 - 13:00

L’alumnat de 4t d’ESO fa un tastet dels cicles formatius de grau mitjà

Alumnat de nou instituts de secundària visita els instituts d’FP de la ciutat...

divendres, 19 abril, 2024 - 09:30

Presentació dels projectes de la incubadora Niu

El passat dimarts 16 d’abril es van presentar els projectes que s’han desenvolupat aquest curs a Niu Incubadora Social al Centre Cívic Palmira Domènech. L’objectiu de...