Esteu aquí

El Prat acull la Cimera Social de l’Aigua: alerten que la sequera no ha acabat i proposen mesures per fer-hi front

La trobada, celebrada a la seu de l’empresa municipal Aigües del Prat, ha servit per denunciar macroprojectes com l’ampliació de l’aeroport.

V Cimera Social de l'Aigua

dimarts, 26 novembre, 2024 - 12:15

Organitzacions socials i ambientals es van reunir diumenge en la V Cimera Social de l’aigua, que es va celebrar a Aigües del Prat, empresa municipal del Prat de Llobregat. Els participants han alertat que la sequera no ha acabat i que, malgrat les pluges continuades des de la primavera, les reserves d’aigua a Conques Internes de Catalunya (CIC) es troben al 34.4%, quasi 20 punts per sota de la mitjana dels darrers cinc anys.

Les organitzacions han criticat que les mesures per gestionar l’aigua se centrin només a buscar maneres de tenir més aigua, en lloc de promoure l’estalvi i reduir-ne el consum. A més, assenyalen que aquest enfocament intenta mantenir un model econòmic que és insostenible en el context de l’emergència climàtica.

Denuncien els futurs macroprojectes

Les organitzacions han assenyalat alguns projectes d'urbanisme massiu i grans infraestructures que hi ha sobre la taula, com el de l’ampliació de l'aeroport del Prat, perquè, asseguren, augmentarien de manera desmesurada la demanda d’aigua i suposarien un greu impacte ecològic sobre ecosistemes ja fortament pressionats.

Podeu llegir la nota completa de la V Cimera a la web d’Enginyers Sense Fronteres, una de les entitats organitzadores. A la trobada, hi han participat també Aigua és Vida, Aigua és vida Girona, Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública (AMAP), Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible, Coordinadora per la Salvaguarda del Montseny (CSM), Col·lectiu AiguaClara, DEPANA, Ecologistes en Acció, Enginyeria Sense Fronteres (ESF), GEPEC - EdC, Greenpeace, Naturalistes de Girona, Observatori del Deute en la Globalització (ODG), Permacultura ATTA, Plataforma en Defensa de l’Ebre, Procés Constituent i XR Barcelona, Sos Baix Llobregat i l’Hospitalet.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

Calor

dilluns, 23 juny, 2025 - 09:30

Consells per afrontar les altes temperatures

Davant la forta calor que estem vivint aquests dies, us oferim aquests...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...

divendres, 20 juny, 2025 - 12:30

Demà s’activen els jocs d’aigua als jardins de la Noguera

El pròxim cap de setmana es posaran en marxa els de la plaça de Louis Braille...