Esteu aquí

El Pota Blava arriba a les semifinals del concurs El Plat Favorit dels Catalans

La xef Carme Ruscalleda apadrina el producte i aposta per una IGP única i exclusiva del Baix Llobregat

divendres, 3 novembre, 2017 - 08:15

El Pota Blava ha arribat a les semifinals d'El Plat Favorit dels Catalans, concurs que premiarà al millor plat elaborat amb productes de qualitat catalans reconeguts amb els segells de DOP (Denominació d'Origen Protegida) i IGP (Indicació Geogràfica Protegida). 

En el cas del Pota Blava, la xef Susana Aragón ha estat l'escollida per la revista Cuina per representar els xefs del Prat. A més, en aquesta tercera fase del concurs, el Pota Blava tindrà el suport de Carme Ruscalleda, xef que el 2015 va apadrinar les Jornades Gastronòmiques del Pota Blava i la Carxofa Prat, i que coneix les virtuts gastronòmiques d’un producte únic.

Votacions fins el 19 de novembre

Després de les dues primeres fases superades, El Plat Favorit inicia les semifinals del 2 al 8 de novembre, en què es podrà votar per Internet entre quatre plats. Es classificaran els dos més votats, que passaran a la final del 8 al 19 de novembre. Els dos plats finalistes tindran un premi: es podran reservar i comprar preparats als establiments d’Ametller Origen i Casa Ametller.

El plat vencedor es farà públic el 19 de novembre al Fòrum Gastronòmic, que enguany se celebrarà a Girona.

El concurs està patrocinat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i cervesa Estrella Damm, amb el suport d’Ametller Origen i amb la col·laboració del Fòrum Gastronòmic de Girona, Mas Uniformes i la Federació Catalana d’IGP i DOP. Catalunya Ràdio és el mitjà oficial del concurs.
 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 20 abril, 2026 - 11:45

El GastroFest Carxofa Prat clou les Festes de la Carxofa Prat els dies 25 i 26 d'abril a la Granja de la Ricarda

Amb onze restaurants de la ciutat, la presentació de l’Arròs del Gremi i una...

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...
El Prat de Llobregat_Entrega distintius PIT i turisme sostenible

dijous, 26 març, 2026 - 10:30

L’Ajuntament del Prat renova el Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona per a la Fira Avícola i Porta del Delta

Tretze equipaments, entitats i empreses de la ciutat també han renovat les...