Esteu aquí

El govern japonès s’interessa pel Parc Agrari del Baix Llobregat

Amb l’objectiu de conèixer de prop la realitat de l’agricultura periurbana de l’entorn de Barcelona i la figura del Parc Agrari com a instrument per a la preservació i gestió.

dimecres, 19 novembre, 2008 - 13:13

Una delegació de la Cambra Nacional d’Agricultura del Japó, de diferents comitès agrícoles municipals, de cooperatives agràries i d’empreses han visitat el Parc Agrari del Baix Llobregat per estudiar la gestió que des del Consorci del Parc es duu a terme d’aquest espai periurbà amb la intenció de poder, posteriorment, aplicar aquest model al Japó.

Els visitants han estudiat les característiques d’un espai agrari en el marc d’un entorn periurbà europeu. El model del Parc Agrari del Baix Llobregat va servir per exposar els reptes als quals la gestió d’un espai agrari d’aquestes característiques ha d’atènyer i les oportunitats que se li plantegen.

També s'han interessat per la funció que desenvolupa l’arborètum de Can Comas en la preservació de varietats tradicionals d’arbres fruiters de la comarca i en l’aplicació de pràctiques de producció ecològica.

Després de fer aquesta visita, la delegació japonesa s'ha traslladat a França per conèixer també l’agricultura periurbana de la regió metropolitana de París.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 gener, 2026 - 11:15

Suspesa la ZBE al Prat i a la resta de l’àrea metropolitana mentre Rodalies no funcioni

La mesura es pren seguint indicacions de la conselleria de Territori i busca...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...