Esteu aquí

El cranc blau americà, nou habitant dels espais naturals del Prat

És una espècie invasora, molt apreciada per la seva qualitat gastronòmica

Cranc blau

dimecres, 10 gener, 2018 - 14:15

El cranc blau americà, una espècie invasora, ha arribat als espais naturals del Prat, després que fos detectat per primera vegada a Catalunya l'any 2012 al delta de l'Ebre. 

Hores d'ara, aquest crustaci de sorprenent coloració viu a tota la costa ibèrica mediterrània, al menys entre Múrcia i el delta del Llobregat, i a la costa atlàntica s'ha trobat al Guadalquivir i al Cantàbric. L'estiu passat es van detectar alguns exemplars a la desembocadura de la riera de Sant Climent, a Viladecans i, fa poques setmanes es va trobar una closca a la desembocadura del canal de la Bunyola, al Prat.

A Europa fa dècades que hi és. Originari de la costa atlàntica americana, des dels Estats Units al Brasil, és una espècie amb interès pesquer, donada la seva bona qualitat gastronòmica. És gran, adaptable i de creixement ràpid, per la qual cosa es tem el seu impacte sobre les espècies marines autòctones. 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 3 octubre, 2025 - 12:30

Estrella Damm i el Gremi de Restauradors del Prat celebren la 2a edició de la ruta de tapes ‘Del Prat al plat’

Del 3 al 19 d’octubre, 24 establiments del municipi oferiran tapes creatives...

dijous, 18 setembre, 2025 - 10:00

Arriba la segona edició de la ruta de tapes ‘Del Prat al plat’

L’esdeveniment gastronòmic se celebrarà del 3 al 19 d’octubre

dilluns, 8 setembre, 2025 - 15:45

Arrenca un nou curs de visites guiades gratuïtes als espais naturals del Prat de Llobregat

Cada diumenge el Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat...