Esteu aquí

El Consell de Salut constitueix un grup per potenciar la cardioprotecció al Prat

Instal·lació de desfibril·ladors en espais públics, formació de personal i sensibilització ciutadana

El Consell de Salut ha constituït una comissió de treball per a la cardioprotecció al Prat.

El Consell de Salut ha constituït una comissió de treball per a la cardioprotecció al Prat.

dimarts, 4 juliol, 2017 - 10:15

El Consell de Salut del Prat, creat recentment, ha constituït una comissió de treball per potenciar la cardioprotecció a la ciutat, formada per plataformes ciutadanes, entitats, personal mèdic i el propi Ajuntament. 

Actualment, a la ciutat exiteix una desena de desfibril·ladors, situats en equipaments municipals o incorporats als cotxes patrulla de la Policia Local. De moment, la legislació, tot i que no ho obliga, sí que recomana que hi hagi desfibril·ladors a indrets on hi hagi alta afluència de persones o s'hi practiquin esports. L'Ajuntament del Prat ha estat pioner en la instal·lació de desfibril·ladors en equipaments esportius, ja que hi va posar el primer l'any 2010.  

D'altra banda, el servei municipal de Salut pública ofereix desde fa anys formació en primers auxilis i reanimació cardiopulmunar a centres educatius, entitats i col·lectius, a través d'associacions com Creu Roja o l'Asociación Contra la Muerte Súbita José Durán #7.

Objectius a complir

La comissió de treball sobre cardioprotecció ha conclòs que cal fer un mapa públic dels desfibril·ladors existents a la ciutat, i disposar-ne els necessaris per cobrir no només equipaments, sinó tot el territori. Així mateix, cal fer una campanya de sensibilització i formació en cardioprotecció, així com formar personal en manteniment i utilització dels desfibril·ladors. 

Desfibril·ladors als mercats

En aquest sentit, el proper 11 de juliol l'Ajuntament del Prat signarà un conveni amb l'Associació Barcelona Salut per a la instal·lació d'un desfibril·lador al Mercat Municipal, en el marc del projecte de cardioprotecció dels mercats de la ciutat.

Entrevista El Prat Ràdio (10 de juliol de 201) al Cap dels Serveis Municipals de Salut Pública i Consum 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 24 octubre, 2025 - 13:45

Joves del Prat donen vida al curtmetratge “Raíces Flamencas” dins del projecte Contraplà

Un grup de joves de l’Esplai GISC del barri de Sant Cosme i de l’entitat Saó Prat, han participa...

dimecres, 22 octubre, 2025 - 13:15

L’entitat social GATS celebra 25 anys de compromís social al barri de Sant Cosme

L’entitat GATS (Grups Associats pel Treball Sociocultural) celebra enguany el seu 25è aniversari amb ...

dilluns, 20 octubre, 2025 - 09:30

En marxa una nova campanya de vacunació conjunta contra la grip i la Covid-19

Una està destinada a persones amb 60 anys o més i una altra per a infants