Esteu aquí

El Certificat Digital per a entitats no lucratives ja és imprescindible

El Servei de Formació i Assessorament per a les Entitats posa a disposició de les associacions que ho necessitin acompanyament per fer la tramitació del certificat

Imatge per il·lustrar la certificat digital

dimarts, 6 octubre, 2020 - 10:45

En els darrers anys, el Certificat digital s’ha convertit en un document imprescindible que garanteix  la identitat d’una entitat. Però, realment, com funciona i quina és la seva utilitat per a les entitats no lucratives? El certificat digital és l’equivalent electrònic a un document d’identitat que serveix per realitzar tràmits com la sol·licitud i justificacions de subvencions, tràmits davant el registre d’associacions i fundacions, notificacions electròniques de l’agència Tributària o inclús per a temes de contractació laboral, entre d’altres.

Fins ara, aquelles entitats que encara no disposaven d’aquest certificat, tenien l’opció de realitzar aquests tràmits amb el IdCAT del president/a de l’entitat.

Des del 2 d’octubre de 2020, totes aquelles entitats que necessitin fer alguna tramitació amb l’administració del Prat només ho poden fer si disposen del Certificat Digital tal i com es detalla en la Llei 59/2003 de signatura electrònica.

Què cal fer per obtenir-ho?

Un dels primers requisits per poder obtenir aquest certificat és que la junta directiva de l’entitat estigui actualitzada.  A partir d’aquí, podem iniciar tot el procés d’obtenció del mateix.

Un cop finalitzat tot el procediment, aquest certificat tindrà una validesa de 2 anys i en permetrà relacionar-nos de manera electrònica amb qualsevol administració pública.

Suport municipal

El Servei de Formació i Assessorament per a les Entitats posa a  disposició de les entitats acompanyament, en el cas que ho necessitin, per realitzar la tramitació del certificat. A més  a més, els dies 16 i 17 de novembre s’organitzarà una formació virtual sobre “Obtenció del Certificat Digital per part de les Entitats no lucratives”.

Totes aquelles entitats que encara no disposen d’aquest certificat i necessiten assessorament sobre la seva obtenció o vulguin participar de les formacions, es poden posar en contacte amb el Servei de Formació i Assessorament per a Entitats en el correu entitats@elprat.cat, al telèfon 93.379.00.50 (ext 5600) o físicament a Cases d’en Puig (pl. De l’Agricultura, 4).

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 2 agost, 2021 - 09:30

L’Ajuntament és l’administració millor valorada per la ciutadania del Prat, amb una puntuació mitjana del 6,85

La valoració de l’Ajuntament del Prat supera la de la Generalitat de...

divendres, 30 juliol, 2021 - 09:45

Ja es pot consultar l’atorgament d’ajuts per activitats extraescolars del curs 2021-2022

Per al curs vinent s’hi destina 265.000 € i se'n beneficiaran 1.300 alumnes

divendres, 30 juliol, 2021 - 09:15

Precaucions a l'hora d'anar a la platja i el bany

Seguint uns consells senzills, amb coresponsabilitat, tothom en podrem gaudir