• L'Ajuntament
      • Consistori
        • L’alcaldessa
        • Àrees de govern
        • Càrrecs electes i grups municipals
      • Òrgans de Govern
        • Consulta les videoactes del plenari
      • Obert i innovador
        • Transparència
      • Organització
        • Cartipàs
        • Pressupostos
        • Normativa
        • Empreses municipals
      • Pla d'Actuació Municipal (PAM)
      • Eleccions
  • Participació
  • Seu Electrònica
      • Tràmits
      • Inscripcions a cursos i activitats
      • Beques, ajuts i subvencions
      • Validació de documents electrònics
      • Bústia de notificacions
      • Consulta de sol·licituds
      • Tauler d’edictes
      • Normativa
      • Perfil del contractant
      • Període de pagament de proveïdors
      • Oferta pública d’ocupació
      • Calendari de dies inhàbils
      • Calendari del contribuent
      • Urbanisme
      • Factura electrònica
  • La ciutat
    • Agenda cultural

      Consulteu l’agenda cultural

      No us perdeu cap de les activitats que tenen lloc a la nostra ciutat.

      Anar a l'agenda cultural

      • Informació bàsica del municipi
      • Agenda d'activitats
      • Cursos i tallers
      • Equipaments i adreces útils
      • Serveis municipals
      • Entitats
      • Plànol de la ciutat
      • Fills predilectes
      • Premis Ciutat del Prat
      • Policia Local
      • Protecció Civil
      • Calendari de dies festius
  • Atenció ciutadana
  • Temes
      • Educació
      • Cultura
      • Turisme
      • Esports
      • Ciutat i Territori
      • Empresa, comerç i ocupació
      • Persones
      • Obert
  • Actualitat
    • Agenda cultural

      Consulteu les notícies

      L’actualitat del Prat

      Anar a les notícies

      • Agenda d'activitats
      • Notícies
      • Xarxes socials, webs i blocs
      • RSS
      • elprat.tv
      • elprat.radio (91.6 FM)
      • elprat.digital
      • Revista El Prat
      • Butlletins
  • Sala de Premsa

Esteu aquí

Inici » Actualitat » Notícies » Dues jornades d’acompanyament a les famílies abans de començar I3 i de fer el salt cap a l’ESO

Dues jornades d’acompanyament a les famílies abans de començar I3 i de fer el salt cap a l’ESO

TEMES: Educació,Acompanyament a l'escolaritat
Cicles: Agendes Urbana i 2030_Procés Participatiu

Les sessions “De camí a l’escola” i “De camí a l’institut” orienten les famílies just abans del procés de preinscripció

dijous, 27 febrer, 2025 - 14:15

El Cèntric Espai Cultural va acollir dilluns i ahir a la tarda les sessions informatives “De camí a l’escola” i “De camí a l’institut”. Mentre la jornada de dilluns va adreçar-se a les famílies amb infants que començaran I3, l’acte d’ahir va dirigir-se a les famílies amb alumnat que iniciarà 1r d’ESO. Ambdues sessions van generar molt d’interès i van aplegar més d’un centenar d’assistents.

En la jornada de dilluns, la tinenta d’alcalde d’Educació, Cultura i Comunitat Anna Martín va donar la benvinguda a les famílies i va remarcar la bona salut dels centres educatius de la ciutat, que, des de la singularitat del seu projecte, garanteixen una xarxa educativa de qualitat. La regidora també va destacar els diferents recursos i serveis que s’impulsen des de l’Ajuntament que poden donar resposta a necessitats de les famílies durant aquest període tan important.

Xerrada sobre l’acompanyament familiar a infants i adolescents

En ambdues sessions, va tenir lloc una xerrada a càrrec de l’Ariadna Sureda i la Sara Escribà, psicòlogues i terapeutes familiars del Servei d’Orientació i Acompanyament Integral a les Famílies del Prat (SOAF), que van informar les famílies sobre el moment evolutiu d’infants i adolescents i sobre les característiques de la transició d’etapa amb l’objectiu de millorar-ne el benestar personal, familiar i social.

Informació sobre el tràmit de la preinscripció

A continuació, els inspectors dels Serveis Territorials d’Educació del Baix Llobregat Toni Garcia i Jaume Gasol, i la tècnica responsable de la Oficina Municipal d’Escolarització Cuadri Morillas van intervenir per descriure fil per randa el tràmit de la preinscripció. Es van especificar les funcions de l’OME, com s’ordenen les preinscripcions, l’adscripció entre escoles i instituts, la zonificació a Infantil i Primària i els criteris d’assignació de places, entre d’altres qüestions. Per resoldre dubtes habituals, es va difondre també un apartat de preguntes freqüents. De la mateixa manera, les famílies assistents van poder fer les seves consultes in situ en un torn obert de paraules.

En aquest enllaç, anirem actualitzant progressivament la informació sobre la preinscripció a escoles i instituts per al curs 2025-2026. També podeu consultar la programació de les jornades de portes obertes que s’estan duent a terme.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 5 juny, 2025 - 12:15

L’Escola transforma: energia per a tothom

Els centres participants en el projecte van compartir ahir la tasca...

dijous, 5 juny, 2025 - 11:15

El Consell Municipal de Serveis Socials aborda els reptes de la infància vulnerable i en risc

La sessió va posar el focus en les estratègies municipals per protegir els...

dimecres, 4 juny, 2025 - 09:15

Lliurament dels Premis Innova-Emprèn a l’INS Illa dels Banyols

Els guardons reconeixen els millors treballs desenvolupats per estudiants de...
Ajuntament del Prat
  • Accessibilitat
  • Protecció de dades
  • Avís legal
Ajuntament del Prat de Llobregat - Plaça de la Vila, 1 . 08820 El Prat de Llobregat - T: 93 379 00 50 - NIF: P-081 6800G - Registre d’Entitats Locals, núm: 01081825

Et recomanem que actualitzis el teu navegador per tindre una experiència de navegació complerta.


  • Chrome

  • Internet Explorer

  • Firefox

  • Safari