Esteu aquí

Cribratge intensiu de covid al Prat durant diverses setmanes

Les proves es faran al Centre Cívic Jardins de la Pau de dilluns a divendres, de 12 a 20 h, i dissabtes de 8 a 20 h, i no cal demanar cita

El Centre Cívic Jardins de la Pau acull un equip sanitari per fer proves.

divendres, 27 novembre, 2020 - 14:00

A partir de dilluns 30 de novembre, el Centre Cívic Jardins de la Pau acollirà un dels centres de cribratge intensiu que impulsa la Generalitat a diferents municipis metropolitans. Aquests tests de detecció de covid-19, que es faran durant diverses setmanes per evitar aglomeracions, s'adrecen a tota la població asimptomàtica a partir de 16 anys, i són voluntaris.

L'horari de funcionament del cribratge al Prat serà de dilluns a divendres de 12 a 20 h i dissabtes de 8 a 20 h. Per anar a fer-se la prova no cal demanar cita.

Test antigènic ràpid

La tècnica que s'usarà serà el test antigènic ràpid (TAR). El resultat de la prova es donarà al mateix moment (s’obté en 15 minuts) i també es podrà consultar a la plataforma La Meva Salut. És important presentar la targeta sanitària per facilitar els tràmits.

Només per a persones asimptomàtiques

Les persones que presenten símptomes compatibles amb la covid-19, les identificades com a contactes estrets d’un cas positiu per coronavirus i aquelles a les quals se’ls ha realitzat qualsevol prova amb diagnòstic de covid-19 positiu en els darrers 3 mesos no poden anar al cribratge de Jardins de la Pau. Aquestes persones hauran de seguir els circuits habituals, que consisteixen en fer la presa de mostres en el seu CAP de referència.

Voluntari, però recomanable

El Departament de Salut de la Generalitat convida la ciutadania a participar activament en aquestes proves, que es fan per aturar l’extensió del virus i assegurar que persones portadores del virus no el transmetin a d'altres. Es tracta de detectar el màxim nombre possible de persones portadores, ja que algunes no presenten símptomes i poden, sense saber-ho, transmetre el virus a la seva família, amics i d'altres persones del seu entorn.

Espai cedit per l’Ajuntament del Prat

L’Ajuntament del Prat ha cedit al Departament de Salut el Centre Cívic Jardins de la Pau per fer aquest cribratge. De fet, en aquest mateix equipament s’estan fent des de fa setmanes els PCR a persones que han tingut contacte amb positius, per prescripció mèdica.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 18:00

La Ciutat Revelada inicia una nova edició dedicada als marges del Prat

El projecte comunitari de fotografia arrenca el 8 de juny amb una proposta...

divendres, 5 juny, 2026 - 15:45

El Prat presenta el nou Pla de Lectura 2026-2030 que situa la cultura com a motor de transformació social

El document s’ha dissenyat a partir d’un procés participatiu amb més d’un...

dijous, 4 juny, 2026 - 18:00

El pròxim 18 de juny presentem una nova edició de l'Almeuritme!

Tretze persones del Prat formen part d'aquest projecte on s'ha versionat la...