Esteu aquí

Control de la velocitat

Durant la segona quinzena de febrer, la Policia Local va controlar amb radar la velocitat dels vehicles que circulaven per zones de la ciutat especialment perilloses i on es detecta que els vehicles solen anar més ràpid del que és admissible.

dijous, 1 abril, 2004 - 16:18

Aquestes zones problemàtiques acostumen a ser vies amples, com les situades als polígons industrials o les grans avingudes i rondes de la ciutat. Durant el període esmentat, la Policia Local va controlar 8.997 vehicles, dels quals 304 van acabar denunciats i es van fer 21 propostes de retirada de permís de conduir. D'altra banda, també continuen els controls periòdics d'alcoholèmia les nits del cap de setmana.

Pel que fa a la velocitat dintre del nucli urbà, on els carrers són més estrets i sovint amb un únic carril de circulació, el codi viari obliga els conductors a adequar la velocitat a les circumstàncies de cada moment, de manera que es pugui detenir el vehicle si apareix un obstacle imprevist. No n'hi ha prou amb respectar el límit de velocitat (en el cas del Prat, 30 km/h). Un cotxe ha d'aturar-se si troba vianants a la calçada, encara que no estiguin en un pas de vianants.

Nova normativa de trànsit

Cal recordar que recentment s'ha aprovat una nova normativa de trànsit, de la qual destaquem les novetats principals.

En els vehicles a motor, es prohibeixen els instruments amb pantalla (Internet, TV, vídeo, DVD), excepte els dispositius per a maniobres i GPS. També es prohibeixen els mecanismes de detecció de radars i, en les benzineres, cal apagar la ràdio i el telèfon mòbil.

Qualsevol persona major de 3 anys que no superi l'alçada de 150 cm ha d'utilitzar un mecanisme de subjecció homologat, adaptat a la seva talla i al seu pes. Les persones adultes han de viatjar subjectades per un cinturó de seguretat o per un altre sistema homologat per a adults. Els menors de 3 anys, també han d'utilitzar un sistema de subjecció homologat adaptat a la seva talla i al seu pes.

A partir de juliol de 2004, caldrà usar una armilla reflectora d'alta visibilitat homologada quan sortim del vehicle i ocupem la calçada o el voral en vies interurbanes. Així mateix, els vianants, en vies fora de poblat, entre el vespre i l'alba o en condicions meteorològiques de foscor, han de portar un element lluminós o reflector homologat. Cal pensar que una persona que camina de nit per la carretera és vista, com a molt, als 20 metres de distància. Si a 70 km/h, la distància de frenada és de 56 metres, un conductor no tindrà temps d'evitar l'atropellament d'un vianant que, sobtadament, es trobi davant seu. En canvi, si una persona porta una armilla reflectora, la distància de visibilitat s'allarga fins als 150 metres. En aquest cas, un vehicle a 100 km/h necessitaria una mica més de 100 metres per aturar-se i podria evitar l'atropellament.

Compartir

Noticies relacionades

Tmetropolitana

dimarts, 16 abril, 2024 - 12:45

La Targeta rosa, la Targeta rosa reduïda i el passi d’acompanyant ara seran la T-Metropolitana

Durant els pròxims mesos, les persones que tenen aquesta targeta rebran a...

dimarts, 16 abril, 2024 - 12:00

L’aplicació ‘Amb tu, un Prat Millor’ resol gairebé 2.000 incidències durant 2023

La majoria de les peticions han fet referència a qüestions relacionades amb...
Carxofada 2024

dimarts, 9 abril, 2024 - 15:45

Més de 1.200 persones participen en la Carxofada d’aquest any

La festa més multitudinària de la carxofa ha tornat a omplir el parc del...