Esteu aquí

Considerar la diversitat funcional com a potenciador de realitats culturals

divendres, 28 gener, 2022 - 10:00

Els projectes d'arts visuals del Programa Interseccions

Els projectes d'Arts Visuals conceben l'art com a eina transformadora. Potenciant la mirada crítica de l'alumnat s'impulsa la reflexió col·lectiva a partir de processos artístics. Les propostes de cada centre educatiu es dissenyen conjuntament entre docents i l'Escola d'Arts Visuals del Prat, i es connecten al teixit social de la ciutat. En aquest procés col·laboratiu inicial es decideix l'eix temàtic del projecte, com participaran l'equip docent i l'alumnat i també quines interrelacions es desenvoluparan amb el teixit social.

El projecte d'enguany a l'escola Can Rigol

El projecte d'aquest any al CEE Can Rigol consisteix a muntar un programa de formació en Art contemporani per a l'alumnat TVA i F'S en col·laboració amb Torre Muntadas. Aquest programa de formació treballarà diversos aspectes de l'art contemporani a les aules, amb entitats i amb el centre d'Art Torre Muntadas. La proposta en el marc del centre té intenció d'acollir una sèrie d'activitats amb l'objectiu d'incorporar una mirada sobre al diversitat funcional més enllà de l'arquitectònica o de lectura per a no vidents o altres formats.

Una acció del projecte en complicitat amb el centre d'Art Torre Muntadas

Divendres passat, en el marc del projecte, es va organitzar una visita al centre d'Arts Torre Muntadas. L'alumnat F i Tva, va plantar una heura a Torre Muntadas igual que ho ha fet a la seva escola Can Rigol, batejant-les amb el nom de: "Fernanda" i "Timval". Aquesta acció pretén teixir un vincle entre ambdós centres, ja que al projecte transformarà l'espai expositiu de Torre Muntadas des de la mirada de la diversitat funcional.

Com documentem els processos des de la mirada de l'alumnat: punt en comú de tots els projectes

Enguany els tres centres que participen dels projectes d'Arts Visuals d'Interseccions estan treballant com documentar els projectes més enllà de fotografiar o enregistrar-los. I el repte no només està en això, sinó també en com documentar els processos a través de la mirada del mateix alumnat. Això es coordina des de l'Entorn d'Aprenentatge d'Arts visuals. Paral·lelament, en cada projecte s'elaboren uns referents que tenen a veure amb el que s'està treballant en cada projecte. En el cas de Can Rigol, els referents que estan treballant són: Pipilotti Rist, Bruce Nauman o Santiago Sierra.
De fet, abans de sortir de l'escola, l'alumnat de Can Rigol va realitzar una acció que consistia a trepitjar fang per a tot seguit deixar les seves petjades sobre un paper en blanc que educadores del projecte van instaurar a l'entrada de l'escola. Aquests, entre molts d'altres materials, seran els que transformaran l'espai d'art Torre Muntadas.

Compartir amb la ciutat, transformar un espai expositiu

Al tercer trimestre podrem visitar el centre d'Art i veure amb els nostres propis ulls com l'escola Can Rigol ha transformat aquest espai. Gràcies a la visita de divendres van poder veure amb els seus propis ulls l'exposició que actualment acull el centre "Otra puta mierda de exposición" de @otraputacuentadedibujos de la convocatòria /UNZIP 21, la qual també ha transformat el centre d'art. Es tracta d'una exposició, la qual ha transformat per complet el centre i ha servit de font d'inspiració per l'alumnat de l'escola can rigol i pel projecte d'arts visuals a la mateixa escola. El resultat esperat del projecte d'arts visuals d'Interseccions és que el públic normatiu i el Centre hagin d'adaptar-se a l'exposició feta per l'alumnat de Can Rigol.

Arts Visuals Can Rigol: considerar la diversitat funcional com potenciador de realitats culturals

Compartir

Noticies relacionades

Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès

dimecres, 27 març, 2024 - 09:45

Les jornades de portes obertes a les escoles bressol se celebraran entre l'11 i el 30 d'abril

Les preinscripcions per al curs vinent s'hauran de tramitar del 6 al 19 de maig