Esteu aquí

Congelades les tarifes del subministrament d’aigua al Prat per al 2023

La mesura, adoptada recentment pel Consell d’administració d’Aigües del Prat, s’afegeix a la congelació de la pràctica totalitat d’impostos i taxes municipals aprovada al ple del Prat d’aquest dimecres 5 d’octubre

dimecres, 5 octubre, 2022 - 19:00

El ple municipal d’aquest dimecres 5 d’octubre ha aprovat provisionalment les ordenances fiscals i de públics de 2023, que congelen la pràctica totalitat d’impostos i taxes municipals. A aquesta mesura, s’hi afegeix la congelació de la tarifa de subministrament d’aigua per a l’any vinent, que va decidir recentment el Conselll d’administració de l’empresa municipal d’Aigües del Prat (ASPA).

L’objectiu d’aquesta mesura, adoptada pel Consell d’administració d’ASPA el passat 28 de setembre, és pal·liar l’impacte de l’increment del preu dels subministraments energètics entre la ciutadania.

La tarifa de subministrament de l’aigua al Prat de 2022 (1,195 €/m3), que es mantindrà l’any vinent, se situa un 40% per sota de l’establerta per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (1,760€/m3) als municipis on la gestió d’aquest servei corre a càrrec d’Agbar. A més, cal recordar que Aigües del Prat no incrementa la tarifa de subministrament d’aigua des de març de 2019, quan ho va fer d’un 2%, mentre que als municipis metropolitans on el servei és gestionat per Agbar sí se’n va pujar el preu el maig de l’any passat d’un 4,02%.

També cal tenir en compte que el cànon de l’aigua (de 0,654€/mel 2022), fixat per l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua) de la Generalitat de Catalunya, sí és comú  a tots els municipis de l’àrea metropolitana, inclòs el Prat. Així doncs, el preu total que abonen els consumidors i consumidores del Prat és la suma de la tarifa de subministrament (1,195 €/m3) i d’aquest cànon. A la majoria de la resta de municipis, també s’hi afegeix el preu final la taxa de clavegueram, que no es cobra en el cas del Prat.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 16 setembre, 2026 - 14:00

El voluntariat del corriol camanegre va informar prop de 600 persones i va contribuir a una bona temporada de nidificació dels darrers anys

Un total de 67 persones voluntàries van participar en la campanya de...
Jugateca del Parc del Riu

dimecres, 2 setembre, 2026 - 16:15

La Jugateca Ambiental torna a omplir la tardor d’activitats per gaudir i descobrir l’entorn

Des del 13 de setembre, i fins al mes de desembre, les tres Jugateques...
Visita guiada a la pineda de Can Camins

dimarts, 1 setembre, 2026 - 13:00

Tornen les visites guiades gratuïtes pels espais naturals del Prat de Llobregat

Cada diumenge, el Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat...