Esteu aquí

Catalunya aprova la primera Llei de Salut Pública de l'Estat

La llei incorpora les principals tendències internacionals en la vigilància i promoció de la salut.

dilluns, 2 novembre, 2009 - 09:45

En data 30 d’octubre ha estat publicat al DOGC la primera Llei de Salut Pública de l’Estat espanyol, que incorpora les principals tendències internacionals en la vigilància i promoció de la salut.

Aquesta llei té per objecte l’ordenació de les actuacions que es fan en l'àmbit de la salut,tot integrant-les per donar respostes adequades a les necessitats actuals mitjançant els controls dels riscos en el medi ambient, els aliments i la promoció d’estils de vida saludable.

La norma detalla els serveis que en matèria de salut pública ha de prestar el sistema sanitari públic a Catalunya, creant l'Agència de Salut Pública de Catalunya, com a òrgan executiu, que estarà governada conjuntament per la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments. Es crea també un nou sistema d’informació sanitària orientat a la vigilància per ajudar a prendre les accions adients.

La llei també regula les sancions, que en l'àmbit local poden arribar a als 300.000 euros.

També inclou també una modificació de la Llei 20/85, de substàncies que poden generar dependència, prohibint la promoció de begudes alcohòliques en festes promocionals que inclouen les ofertes que s’anuncien amb noms com "hora feliç", "barra lliure", "2x1", etc.

Podeu consultar el text de la llegi a través del següent document (Pdf)

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 23 setembre, 2026 - 17:45

La Festa Major tindrà punts liles a l’espai de concerts del pàrquing de l’estació

Els dies 25 i 26 de setembre, un equip de cinc professionals i l’equip de...

dijous, 10 setembre, 2026 - 10:15

Cloenda Healthy/off line families

El projecte va finalitzar amb la participació de 26 persones entre infants,...

dilluns, 27 juliol, 2026 - 10:00

La Trobada de Dones 2026 convida a reflexionar sobre l’edatisme amb el lema "L’edat suma: trenquem estereotips"

Per participar en la jornada, que marca l'inici del curs feminista ala...