Esteu aquí

Campanya per la seguretat vial de la gent gran que va a peu

Es faran sessions informatives entre aquest col.lectiu sobre com creuar els carrers amb seguretat i protegir-se de possibles perills en els seus desplaçaments per la ciutat

divendres, 11 febrer, 2011 - 13:30

Les estadístiques demostren que el col.lectiu que pateix més atropellaments als carrers és, amb diferència, el de majors de 65 anys. Per això, la Policia Local del Prat, en col.laboració amb el Programa de Gent Gran de l'Ajuntament, farà durant aquest any en els centres cívics una sèrie de sessions informatives per advertir la gent gran sobre els perills que suposa creuar el carrer sense extremar les precaucions.

Prevenir abans que curar
La prudència per part dels conductors sempre ha de ser extrema. Igual que per part de la gent gran que van a peu: travessar la calçada pels passos de vianants, mirar on es trepitja, tenir clar el punt al qual es vol anar, parar atenció als dos sentits de circulació i deixar que passi el cotxe si no s'està segur en aquell moment de poder creuar amb seguretat i a temps.

Tot i que el vianant sempre té prioritat en els passos de zebra, creuar sense mirar o de manera sobtada pot fer que el conductor no tingui marge suficient de reacció i es produeixi un accident.

De tots és sabut que, a causa de l'edat, perdem reflexos i agilitat i que, per tant, anem més poc a poc. Per això, conductors i vianants hem d'estar més atents i actuar amb sentit comú en cada situació.

Seny al volant
Des de la Policia Local s'aconsella als conductors reduir la velocitat en aquells trams més transitats com rodalies d'escoles, centres cívics o els carrers més comercials.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 15 setembre, 2025 - 13:15

El Prat acollirà diverses activitats amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer

També es duran a terme més activitats a tot el Baix Llobregat

dilluns, 15 setembre, 2025 - 12:15

El Prat se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat 2025

Activitats i promocions per fomentar una mobilitat més sostenible, segura i...