Esteu aquí

Apareixen a la platja del Prat restes d'un mol·lusc poc freqüent

Es tracta del Cymbulia peronii, un animal marí que viu a alta mar nedant entre el plàncton

dijous, 14 març, 2019 - 13:15

Aquesta setmana s'han trobat a les platges de la Roberta i de Can Camins del Prat restes de diversos exemplars d’un animal marí poc freqüent, el mol·lusc pelàgic Cymbulia peronii. En concret han aparegut diverses càpsules gelatinoses i transparents d’aquest cargol, que viu en alta mar nedant entre el plàncton. 

Aquestes càpsules o pseudoclosques, en forma de barqueta amb marges dentats, molt belles, poden ser arrossegades fins a la costa, de vegades en bon nombre, després de tempestes o episodis de mar de fons, com ha estat el cas d'aquests dies al Prat. Altres organismes marins no gaire freqüents, com diverses espècies de crustacis i algues, també s’han trobat a la nostra platja aquests dies.
 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 20 abril, 2026 - 11:45

El GastroFest Carxofa Prat clou les Festes de la Carxofa Prat els dies 25 i 26 d'abril a la Granja de la Ricarda

Amb onze restaurants de la ciutat, la presentació de l’Arròs del Gremi i una...

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...
El Prat de Llobregat_Entrega distintius PIT i turisme sostenible

dijous, 26 març, 2026 - 10:30

L’Ajuntament del Prat renova el Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona per a la Fira Avícola i Porta del Delta

Tretze equipaments, entitats i empreses de la ciutat també han renovat les...