Esteu aquí

Apareixen a la platja del Prat restes d'un mol·lusc poc freqüent

Es tracta del Cymbulia peronii, un animal marí que viu a alta mar nedant entre el plàncton

dijous, 14 març, 2019 - 13:15

Aquesta setmana s'han trobat a les platges de la Roberta i de Can Camins del Prat restes de diversos exemplars d’un animal marí poc freqüent, el mol·lusc pelàgic Cymbulia peronii. En concret han aparegut diverses càpsules gelatinoses i transparents d’aquest cargol, que viu en alta mar nedant entre el plàncton. 

Aquestes càpsules o pseudoclosques, en forma de barqueta amb marges dentats, molt belles, poden ser arrossegades fins a la costa, de vegades en bon nombre, després de tempestes o episodis de mar de fons, com ha estat el cas d'aquests dies al Prat. Altres organismes marins no gaire freqüents, com diverses espècies de crustacis i algues, també s’han trobat a la nostra platja aquests dies.
 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 2 juliol, 2025 - 14:15

Fruita Baix convida a brindar pel territori amb fruita de proximitat

De l’1 al 13 de juliol, 23 restaurants del Baix Llobregat oferiran còctels...

divendres, 23 maig, 2025 - 10:30

Els Espais Naturals del Delta del Llobregat estrenen l’experiència gamificada i interactiva anomenada Peripècia adreçada al públic familiar

Es tracta d'un joc ideat per la cooperativa pratenca Domingo Recreativos que...

dimecres, 14 maig, 2025 - 16:00

La Diputació de Barcelona i l'AMB uneixen esforços per fomentar el turisme sostenible al Delta del Llobregat

El projecte està dotat amb 2 milions d’euros de fons europeus Next Generation...